Megfojtják az európai autópiacot

Vágólapra másolva!
Nem a megszorítások fogják megoldani az európai autógyártók helyzetét, mondják a nagyobb cégek vezetői, sokkal inkább különféle ösztönzők beépítésére lenne szükség, ami elindíthatja a növekedést a piacon. A Fiat elnöke azonban nem hisz az ösztönzökben, inkább a piac természetes fellendülését preferálja, ami kellő keresletet generál az autók iránt. Mindenképpen nagy szükség van a változásokra, hiszen a kontinens autópiaca már régóta nagy gödörben van, és egyelőre nem sok jel mutatkozik az onnan való gyors kilábalásra.
Vágólapra másolva!

Sergio Marchionne, a Fiat vezérigazgatója hangot adott véleményének az európai országokat érintő erős kormányzati megszorításokkal kapcsolatban tegnap genfi autó show során. A vezér különösen az olasz helyzetet kritizálta, kiemelve, hogy bár megérti a megszorítások szükségességét az ország szempontjából, az intézkedések véleménye szerint katasztrofális hatásokkal járnak az fogyasztókra.

Marco Tronchetti, az olasz Pirelli elnöke is felszólalt a téma kapcsán, véleménye szerint a megszorítások növekedés hiányában csupán a munkanélküliség emelkedéséhez fognak vezetni, vagyis célszerű előbb a munkanélküliség problémájára megoldást találni.

Az európai gazdasági helyzet súlyossága érthetően érzékenyen érinti a kontinens autógyártóinak helyzetét, hiszen januárban például 17 éves mélypontot ütött az új autó értékesítések száma. Még frissebb adat, hogy februárban több mint 10 százalékos csökkenést produkált a német, valamint a francia piac az előző év azonos időszakához képest. Ezzel szemben az USA-ban kiválóan alakul az értékesítés, februárban 3,7 százalékos növekedést láthattunk éves alapon.

Forrás: [origo]

A kormányok számos ösztönzővel próbálják megállítani az európai autópiac zuhanását, például Spanyolországban nem rég újították meg az új autó vásárlásokhoz kapcsolódó kedvezményrendszert. A spanyolok egyébként rá is szorulnak az állami beavatkozásra, ugyanis a forgalomba helyezett autók száma éves szintén közel harmadára esett vissza a 2007-ben mért értékhez képest, még Belgiumban is több gépjárművet adnak el, holott utóbbi népessége csupán negyed annyi, mint Spanyolország lakossága.

Komoly nézeteltérés húzódik azonban a francia Peugeot-Citroen és a Fiat vezetői között az ösztönzők kérdésében. Míg előbbi kifejezetten támogatja az ösztönzők használatát, főleg a dízelautók lecserélése kapcsán, addig a Fiat elnöke a természetes keresletben hisz.

Arnaud Montebourg francia iparügyekért felelős miniszter múlt héten már kijelentette, hogy támogatná az autóértékesítéseket fellendítő ösztönzők alkalmazását, amire a fogyasztás is megindulna.