Magyar gyártókat zár ki a Volánbusz új tendere

Vágólapra másolva!
Újra kiírta a Volánbusz a tendert a budapesti agglomerációban közlekedő buszok beszerzésére. A módosított műszaki tartalommal az utasok jobban járnak, egyes magyar gyártók viszont kiszorulnak - írja az Iho.hu.
Vágólapra másolva!

A módosított kiírásban az utasok igényeinek már sokkal jobban megfelelő járműtípusokat határoztak meg - mondta az Iho.hu közlekedési portálnak a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke a Volánbusz új, agglomerációs tenderéről.

Dorner Lajos szerint ugyanakkor a teljesen alacsony padlós kivitel előírásával kiestek a Kravtex LE és a NABI buszai, az Euro 5-ös minősítésnél szigorúbb, az EU-ban nem hivatalos EEV norma megkövetelésével pedig a Magyar Járműgyártó Kft.-t (Ikarus) zárták ki. Dorner azt mondta, a tender specifikálásában részt vevő VEKE észrevételeinek többségét elfogadták, de nem mindet.

Az új buszok beszerzésére januárban kiírt tendert szakmai kritikák miatt a Volánbusz visszavonta. Az új tender maximum 106 szóló (85 helyi, 25 elővárosi) és maximum 61 csuklós (48 helyi, 13 elővárosi) új gyártású alacsony padlós járműre szól.

Május 1-jétől veszi át a Volánbusz a fővárosból kifutó vonalakat, a járatokhoz szükséges buszmennyiséget viszont jelentős idő legyártani. Ezért átmeneti megoldásként az átvétel után a Volánbusz rögtön megbízza a jelenlegi üzemeltető BKK-t a járatok tovább üzemeltetésével, egészen az új buszok megérkezéséig.