A Gap magyarországi nyitásának híre időről-időre felröppent a lezser divatmárkát kedvelők körében. A H&M 2005-ös magyarországi megjelenése óta egyetlen márkát sem kísért akkora figyelem, és előzött meg akkora várakozás, mint most a Gapet. Legutóbb idén nyár elején, az Árkád 2 nyitásakor várták többen, hogy az új üzletközpontban végre Gap is lesz majd – de azon a helyen végül nem nyílt bolt.
A mostani partner két üzlete a két legnagyobb budapesti bevásárlóközpontban található: a Westendben lévő üzlet tegnap nyílt, míg az Árkádban lévő bolt ma estétől várja a vásárlókat.
A választék a várakozásoknak megfelelően némileg limitált, de a márka hívei így is örülhetnek, hogy a Gap legalább jelen van a magyar piacon. Ez még akkor is igaz, ha a cég európai választéka a webshopjukból eddig is elérhető volt a magyar közönség számára.
A Gap az elmúlt években stratégiai okokból nem terjeszkedett keletre: Európában csupán négy nagy piacon voltak jelen. A kiskereskedelmi piac változásai azonban a márka vezetőit is meggyőzték arról, hogy a további terjeszkedés mostanra elkerülhetetlenné vált. A magyar piaccal csaknem egyidőben a Gap márkaboltokat nyit Romániában, Bulgáriában, Szerbiában és Ukrajnában is.
Hogy a szűkülő ruhapiac és a folyamatos recesszióval küzdő kiskereskedelem ellenére a Gap hazai megjelenése végül sikertörténet lesz-e, azt egyelőre nem lehet megjósolni. Annyi azonban bizonyos, hogy a márka árai a hazai konfekció-divat viszonylatában húzósnak számítanak. A Dívány.hu beszámolója szerint egy pólóért 5000, egy nadrágért 6500, egy kabátért pedig mintegy 16 000 forintot kell a vevőknek kicsengetniük.