Az első napvilágot látó értékesítési adat szerint 12,3 milliárd dollárt költöttek el az amerikaiak ajándékokra a karácsonyi bevásárlási szezon első két napján a hagyományos áruházakban.

  • A ShopperTrak adatai alapján az amerikai vásárlók a karácsonyi bevásárlási szezon első két napján, hálaadáskor és fekete pénteken 12,3 milliárd dollár értéken vásároltak ajándékokat a hagyományos áruházakban.
  • Éves alapon 2,3 százalékos forgalom bővülést hozott az első két nap a bevásárlási szezonban, ugyanakkor a fekete pénteki értékesítés 13 százalékkal zsugurodott tavalyhoz képest.
  • Mindez egyébként a fogyasztói szokások változásának tudható be, ugyanis a vásárlók a korábban megszokotthoz képest egy nappal előrébb hozták a karácsonyi ajándékok beszerzését – fejtette ki a ShopperTrak alapítója, Bill Martin.
  • A 2012-höz gyengébbre, de az összességében nagyobb negatív meglepetést nem tartogató fekete pénteki kereskedési adat ellenére a teljes karácsonyi bevásárlási szezontól továbba is 2,4 százalékos forgalom növekedést vár a ShopperTrak.
  • Rövidesen az amerikai kiskereskedelemi szövetség (National Retail Federation) adatait is megismerhetjük fekete péntekre. Az NRF által közzétett statisztika szerint idén 3,9 százalékos bővülést láthatunk a karácsonyi szezon során, aminek következtében először léphetik át a kiadások a 600 milliárd dolláros szintet.
  • A tegnap napvilágot látó online értékesítési adatok a hagyományos bolti eladások növekedését is felülmúlták, és két nap alatt csaknem 3 milliárd dolláron tetőztek.