Mi lesz így a tabletekkel?

Vágólapra másolva!
Nincs nagy növekedés a táblagépek piacán, az IDC statisztikái az első félévről igen gyászos képet festenek.
Vágólapra másolva!

Az tény, hogy az előző negyedévben eladott 49,3 millió tablet igen tekintélyes, az viszont igen meglepő, hogy az egy évvel korábban értékesített 44,4 millió darabhoz képest ez alig 11 százalékos növekedést jelent.

Már csak azért is, mert egy éve még 78 százalékos volt az éves növekedési ütem. Az persze a napnál is világosabb, hogy ezt a növekedési ütemet hosszú távon nem lehet fenntartani, de arra aligha sokan számítottak, hogy a táblagépek piacán olyan gyorsan fog majd padlót a növekedési ütem, mint ahogyan arra sor is került. Az ábra magáért beszél...

Forrás: IDC, Investor.hu

Persze tabletek gyenge teljesítményéért elsősorban a két legnagyobb gyártó, az Apple és a Samsung felelős, akik a teljes piacnak több mint 50 százalékát adják. Nos, az Apple esetében már többször is megénekeltük, az iPad-eladások csúnyán alulteljesítik a várakozásokat, és 2014 első felében csak 29,7 millió darabot adtak el, szemben a tavalyi közel 35 millióval.

A Samsung esetében valamivel jobb a kép, ám míg tavaly még 90 meg 100 százalékos növekedési ütemekről beszélhettünk, addig a második negyedév összesen 1 százalékos bővülést mutatott éves alapon. 8,4 millióról 8,5 millióra sikerült emelkedni. A 100 ezerrel több eladott tablet így legfeljebb elsőre nevezhető pozitívnak.

A két nagy gyártó részesedése így az 1-2 évvel ezelőtti 60-70 százalékról szépen visszaesett, alig éri el az 50 százalékot. Persze közben a kisebb gyártók egyre erősebbek, például a Lenovo, aki 60 százalékkal tudott növekeni egy év alatt.

Forrás: IDC, Investor.hu

Magyarországon közben 80 ezer darabra esett vissza a tablet-értékesítések száma az előző negyedévben, ami 20 százalékos csökkenést jelent éves alapon. A HWSW cikkéből is világosan kiderül, a piac telítődése, valamint az egyre nagyobb kijelzővel érkező okostelefonok negatív hatással vannak a táblagépek eladási adataira, nem csak globálisan, hanem Magyarországon is.

Ezek függvényében az IDC is kiemeli, nehéz év vár a tabletekre, őszintén szólva pedig nem nagyon lehet látni, mitől lenne jobb a helyzet a jövőben. A szegmens növekedése megállni látszik, sokkal gyorsabban, mint ahogyan arra számítani lehetett. Nagy kérdés persze, hogy az Apple milyen fejlesztéseket jelent be ősszel az iPadekkel kapcsolatban, ez ugyanis nagyobb lökést adhat a piac egészének. Annyi biztos, hogy a kilátások nem túl bíztatóak.