Nem menő a Gucci

Vágólapra másolva!
Gyenge negyedévet zárt a Gucci márkát is tulajdonló francia Kering luxuscég, eredménye több mint két százalékkal csökkent, alulmúlva az elemzői várakozásokat is, és árbevétele is csak minimálisan nőtt.
Vágólapra másolva!
  • A folyamatos működésből származó üzemi eredménye 1,75 milliárd euróra csökkent, az előző évi 1,79 milliárdról (várt: 1,77 milliárd euró). A bevételek csak minimálisan 0,1 százalékkal nőttek, 9,75 milliárd euróra.
  • A cég zászlóshajó márkája, a Gucci igencsak rossz formában van, négy éve a leggyengébb növekedést produkálta bevételek szintjén a negyedik negyedévben (-5,5%). Konstans devizaárfolyammal számolva is mindössze 0,2 százalékos bővülést mutatott a Gucci.
  • A Kering egyébként újrapozícionálja Gucci márkáját, növelve az árat és szűkítve az értékesítési helyek számát, hogy ezzel tegye nagyobb presztízsűvé a márkát.
  • A Cantor Fitzgerald luxusipari elemzője szerint ennek rövidtávon káros hatása lesz a növekedésre, viszont a stratégia később kifizetődhet.
  • A Kering többi kisebb luxusmárkája viszont jól teljesített, bőven kétszámjegyű növekedést mutatva fel.
  • Nem úgy a Puma, illetve a többi sportmárkája. A Pumánál a bevételek 8,2 százalékkal apadtak (konstans devizaárfolyammal számolva, -2,3%), míg az üzemi eredmény harmadával esett. A Puma egyébként tőzsdei cég (a tegnap közétett gyenge számai után 2,2 százalékkal esett az árfolyama), de a részvények 84 százalékát a Kering tulajdonolja.
  • A nettó profit 49,6 millió euróra zuhant az egy évvel korábbi 1,05 milliárdról, amit főleg bizonyos egységeinek eladásához kötődő egyszeri leírások okoznak.

A Kering árfolyama három százalékos mínuszban van a párizsi parketten.

A Kering árfolyama (Párizs) Forrás: Bloomberg, Investor.hu