Kiharap egy szeletet a Monsterből a Coca-Cola

2014.08.15. 13:57

A csütörtöki amerikai zárás után jött a bejelentés, hogy a Coca-Cola és a Monster üdítőital gyártó cég stratégiai megállapodást kötöttek egymással. A megállapodás részeként a Coca-Cola 17 százalékos részesedést vásárol a Monsterben, a cég részvényei szárnyaltak.

Cola került a Monsterbe

A tegnap esti bejelentés szerint a Coca-Cola 17 százalékos részesedést fog vásárolni a Monster italgyártó cégben. Az ügylet egy stratégiai együttműködést pecsétel meg. Az együttműködés keretein belül a Monster üdítőital márkái átkerülnek a Coca-Cola termékportfóliójába, míg a Coca-Cola energiaitalai a Monsterhez. A marketing, gyártási és elosztási tevékenységeket is közösen tervezi végezni a két cég.

Belső információk szerint a Coca-Cola már korábban, 2012 során tárgyalásokat folytatott a Monster részleges felvásárlásáról, azonban akkor túl magasnak ítélte az árat. A jelenlegi megállapodás szerint 2,15 milliárd dollárt kell fizetni a Monster 17 százalékos, kisebbségi részesedéséért.

A Stanford C. Bernstein elemző cég szerint a Coca a változó amerikai szabályozások miatt vásárolt csak kisebbségi tulajdont. A szabályozás felülvizsgálja ugyanis az energiaitalok megengedett koffein tartalmát. Az elemzők szerint a későbbiekben, a vizsgálatok lezártával, a maradék üzletrészt is felvásárolhatja a Cola.

Forrás: Coca Cola

Új stratégia kell a Coca-Colánál

A Coca-Cola stratégiájával teljes mértékben összeegyeztethető az új megállapodás, hiszen míg a fogyasztók az egészségesebb életmód felé fordulnak, addig a Coca próbál gyorsan fejlődő szegmensek felé fordulni.

Erre jó példa, hogy Idén februárban szintén kisebbségi tulajdont szerzett a Keurig Green Mountain kávékészítő vállalatban a kólagyártó, a Keurig10 százalékának megvásárlásával. Májusban pedig a Cola bejelentette, hogy részesedését 16 százalékra kívánja növelni, mellyel a legnagyobb részvényessé válna a vállaltban.

Az új piacok felé fordulást a cég alappiacának stagnálása indokolja, ahogy erről régebben már írtunk. Míg az üdítő italok piaca csupán 0,3 százalékkal növekszik évente, addig az energiaital értékesítések száma megduplázódott 2007 óta. A mostani megállapodás szerint a Cola segítené a termék globális elosztását és marketing tevékenységét.

A bejelentésre valósággal megőrültek a befektetők, hiszen a zárás utáni órákban jött hírre a Monster részvényei 22 százalékkal lőttek ki. Míg a Coca-Cola árfolyama 1,4 százalékkal került feljebb.

Monster árfolyamForrás: AmiBroker, Investor.hu