A hazai kkv-marketing megteremtője szerint felbecsülhetetlen, hogy végre olyan időket élünk, amikor a kisvállalkozó is szót kapott. Rengeteg csatorna közül választhat, melyiken érje el a vásárolóit, hasson az ügyfeleire. A csatorna azonban önmagában nem elég, meg kell tanulni élni ezzel a lehetőséggel, és a magunk hasznára fordítani. Wolf Gábor szerint a legnagyobb hiba, hogy csak informálunk ahelyett, hogy inspirálnánk, tettre sarkallnánk az ügyfeleket.
Inspirációval erőt és energiát adhatunk az embereknek. Arra pedig mindenkinek szüksége van, hogy kiemeljék őt a szürke hétköznapok lelketlen káoszából. Éppen ezért nagyon hálás annak, aki ezt csak egy pillanatra is megteszi. „Az inspirációhoz három dolog kell: legyünk tisztában azzal, hogy kit és mire akarunk inspirálni, tanuljuk meg az inspiráció struktúráját és játszunk a szavakkal” – foglalta össze Wolf Gábor.
Hozzátette, keltsük fel az ügyfél érdeklődését saját sztorival, sokkoló adattal, költői kérdéssel, vagy hírrel, amelyre reagálunk. Ha megszereztük a figyelmet, akkor előadhatjuk a problémát, amely az ő problémája is. Erre aztán megoldási javaslatot is kínálunk, majd rövid összegzéssel zárjuk le a mondandónkat.
A kkv szektornak csak egy szűk rétege marketingorientált, nekik azért megy is a szekér. Persze úgy könnyű marketingre költeni – merülhet fel a gondolat, de vajon a „tyúk, vagy a tojás volt előbb”? A kis- és középvállalkozók többség ugyan tudja, hogy kellene marketinggel foglalkozni, de azt nem, hogyan fogjon hozzá. Éppen ezért, ha egy kevés marketingtudással már rendelkezünk, az a konkurenciával szemben igen nagy versenyelőnyt jelenthet Wolf Gábor szerint. És ő már csak tudja. De honnan tudja? Erre a kérdésre úgy felelt, ha cukrász vagy, menj Franciaországba, ha marketinges, akkor menj az Egyesült Államokba. Gábor rendszeresen látogatja a tengeren túli konferenciákat, majd az ott hallottakat teszteli itthon, és igazítja a hazai viszonylatokhoz. A megszerzett tudást és fogásokat pedig megosztja a hazai vállalkozókkal. Ma olyan ütemben fejlődik a marketing, hogy alig lehet vele lépést tartani, tehát témát és ötleteket bőven szolgáltat.
Az elmúlt 1-2 évben láthatóvá vált a jövőbeli trend. Wolf Gábor szerint a marketing most jelentős átalakuláson megy át. „Úri szabóból konfekcióvá alakul. Ma sok olyan marketingeszköz elérhető sablonként néhány tíz dollárért, amelyet eddig egyedileg kellett fáradságosan és drágán fejlesztetni. Gondoljunk csak a wordpress sablonokra, a hírlevélküldő rendszerekre vagy a Facebook appokra. A technológiai költségek csökkenésével csökken a belépési korlát is” – emelte ki a szakértő.
Ha ezeket használja a kisvállalkozó, sokkal kevesebb macera lesz a marketing. Nem kell mindent a nulláról kitalálnia, ott a kész minta. Ezekkel komplett kampányokat is le lehet bonyolítani – vallja Wolf Gábor.