Útdíjügyben nem cáfolt semmit a minisztérium cáfolata
![autópálya forgalom FOTÓ ÁLTALÁNOS KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY személyautó autópálya FOTÓ ÁLTALÁNOS KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY személyautó Törökbálint, 2013. december 15.
Az M0-ás autóút M1 és M7 közötti szakasza 2013. decemb](https://cdn.origo.hu/2023/12/ucqqUNRJYt3uak3OBxnOyjpDvu2o5rOKvxKjkrqmKk8/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2I3MTUxODYzODlhMDRjNmU4NjI2ZmZhYWNkNDJmYTc5.webp)
Meglepve olvasta Wittinghoff Tamás a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium cáfolatát, amelyben megerősíti, hogy valóban csak az Egér útnál lehet elhagyni az M1-M7-es autópálya bevezető szakaszát, ha az autósoknak nincs érvényes Pest megyei matricájuk. Mint a polgármester levelében írja, arról már nem tesz említést a közlemény, hogy az Egérút előtt miért nincs kitáblázva, hogy a csomópontot követően fizetős autópálya-szakasz következik, s hogy ez az utolsó lehajtási lehetőség.
A budaörsi polgármester szerint szerda este 8 órakor ilyen tábla sehol nem volt. „Aki például az Egérútnál hajt fel az autópályára, azt sem figyelmezteti semmi, hogy matricát kell vásárolnia” – írta közleményében Wittinghoff Tamás.
Szerinte a minisztérium közleménye összekeveri a lakott terület vége jelzést a közigazgatási határral. A budapesti lakott terület végét jelző tábla után a fővárosi külterület következik, majd kilométerekkel később kezdődik Pest megye, amit tábla is jelöl. A megyehatárt jelző tábla után jelenik meg az első figyelmeztetés, hogy díjköteles út következik. Ekkor még el kellene tudniuk hagyni az autósoknak az utat. A megyehatárt követő első lehajtó pedig a budaörsi benzinkútnál található, írta a polgármester.
Wittinghoff Tamás szerint álláspontjukat semmi nem támasztja jobban alá, mint az alábbi videó:
Budaörs polgármestere közölte, fenntartják a követelésüket: a budaörsi benzinkútig lehessen ingyenesen használni az M1-M7-es autópályát! Szerinte így itt is érvényesülhetne a kormány által hangoztatott, és az ország más területein bevezetett alapelv, hogy a megyehatárt követő első lehajtónál még következmények nélkül el lehet hagyni az autópályát.