A Super Bowl idén is megrengette nemcsak a sport, hanem a reklám világát is. És miközben hétfőn egy tonnányi elemzés látott napvilágot, különböző szempontok szerint szedték atomjaira és rakták újra össze a Super Bowlon levetített reklámokat, a rengeteg szempont meglepően következetesen vezetett ugyanarra az eredményre.
A reklámok ötletessége természetesen fontos dolog (az Origo összeállítását a legötletesebb reklámokról itt találhatja), ezek az eredmények azonban már a reklámok hatékonyságát is vizsgálták, figyelembe véve a szpotok közösségi médiában keltett visszhangját, mint a hashtagek használatát, a megtekintések számát és egyéb marketingszempontból fontos.
Már önmagában az is érdekes, hogy a két lista között egyáltalán nincs átfedés.
Anélkül azonban, hogy a mélyen szántó elemzésekkel fárasztanánk bárkit is, nézzük inkább a legjobb reklámokat.
A reklámszakma körülbelül abban is egyetértésre jutott, hogy az idei döntő legrosszabb vagy leggyengébb reklámjait a Nissan, a Nationwide és a GoDaddy csinálták. Ezek egyébként önmagukban nem feltétlenül rossz reklámok, csupán rosszul vagy rossz helyen próbálkoznak, esetleg túl magasra teszik a mércét saját maguk számára, így esélyük sincs arra, hogy elérjék.
Ha valakinek esetleg van egy bő órája arra, hogy a Super Bowlon leadott mind a 61 reklámszpotot végignézze, azt itt teheti meg.