Alig fogják megérezni a céges oldalak a kevesebb lájkolót

facebook mark zuckerberg
Nem fog összedőlni a marketingstratégiánk attól, hogy csak a valódi érdeklődőkkel tudunk kommunikálni az oldalon
Vágólapra másolva!
A kkv-knak sem kell új stratégiával marketingelni a Facebookon.
Vágólapra másolva!

Mint azt az Origo is megírta, a Facebook a jövő héttől új metodikával számítja, melyik oldalnak hány lájkolója van. Lévai Richárd Facebook-szakértő szerint ennek valójában pozitív következményei lesznek.

Nem fog összedőlni a marketingstratégiánk attól, hogy csak a valódi érdeklődőkkel tudunk kommunikálni az oldalon Forrás: AFP/Justin Sullivan

„Jónak tartom ezt az irányt, mert pillanatnyilag nagyon megtévesztőek a lájkszámok – magyarázza Lévai Richárd. – A jelenlegi módszerrel akinek egyszer sikerült felkelteni az érdeklődését, akkor is lájkoló maradt, ha inaktív és akár 3 hónapja nem jelentkezett be, nem beszélve az elhunyt felhasználók profiljáról. Csak a valós kontra virtuális jelenlét különbségét tisztázza a Facebook, ezzel sokkal reálisabb képet kapnak majd az oldaltulajdonosok arról, kikre számíthatnak még mindig.”

A szakértő hozzátette, 20-30 százalékos csökkenés nem valószínű, inkább pár százalékos mozgás várható egy-egy oldalnál. „Igaz, jobban megérzik majd azok, akik célcsoportjában fontosak a 13-17 évesek, a tinik körében már mindenhol érezhető egyfajta elvándorlás.” Illetve vélhetően szívják majd a fogukat azok, akik az okleveles játékokkal építettek többszázezres követői bázist, és már az 5 százalékos törléssel több tízezer potenciális vásárlót veszítenek.

Lévai Richárd úgy véli, nincs szükség arra, hogy a kisvállalatok újratervezzék a marketingstratégiájukat, amelynek Magyarországon egyértelműen a Facebook a leghangsúlyosabb platformja. Az alaptalan számok csak torzították az adatokat, onnan vásárlóerő úgysem érkezett. Azok a vállalkozások, amelyek ténylegesen a célcsoportjuknak építették az oldalt, nem pedig mutatós lufiszámok kedvéért, mostantól inkább könnyebben tudják majd megszólítani a követőiket. Márpedig akivel interakcióznak a közösségi médiában, azoknak költséghatékonyabban is, gyorsabban is tudnak értékesíteni.