A Wizz Air nem jön a budapesti tőzsdére

nk20160502
A Wizzair Airbus A-321 típusú utasszállító repülőgép alacsony magasságú átrepülése a Lánchíd és az Erzsébet híd között a Duna felett
Vágólapra másolva!
A Wizz Air a magyarországi turizmus élénkülésének egyik motorja, a diszkont légitársaság több utast szállít Budapestről és ide, mint a Malév legjobb évében - erről a Wizz Air vezérigazgatója beszélt.
Vágólapra másolva!

Váradi József a Magyar Hírlap csütörtöki számában megjelent interjúban azt mondta: a maléves időszakban a repülőteret üzemeltető Budapest Airport forgalma mintegy 8 millió utas volt évente, mára meghaladja a 11 milliót. Hozzátette, hogy míg a Malév 50 százalékban átszálló utasokat szállított, akik nem költöttek számottevően Magyarországon ("megittak egy kávét a tranzitzónában"), a Wizz Air ezt kiváltotta egyenes célállomások közötti forgalommal.

Európa legfiatalabb gépparkjával repülnek Forrás: MTI/Lakatos Péter

A piac harmada az övék

A Wizz Air mintegy 30 százalékos részesedéssel rendelkezik a magyar piacon, a légiflotta átlagéletkora négy év alatti, ami Európa legfiatalabb gépparkjának számít - ismertette. A vezérigazgató a Magyar Hírlapnak beszámolt arról is, hogy a londoni tőzsdén jegyzett vállalat értéke 3 milliárd euró. A budapesti tőzsdére nem terveznek belépni - tette hozzá.