Viszlát, dízel – helló, elektronika

2016. április 2. A Tesla Motors amerikai elektromosautó-gyártó által közreadott képen a cég újdonsága, a Model 3-as, amelyet 2016. március 31-én mutattak be a kaliforniai Hawthorne-ben. A 2017-től gyártott Model 3-as kezdő ára 35 ezer dollár (mintegy 9,5 millió forint) lesz, ami kevesebb mint a fele a Tesla eddigi modelljeiének. (MTI/EPA/Tesla)
Vágólapra másolva!
A dízeles meghajtású járművek szinte teljesen el fognak tűnni a globális autópiacról az elkövetkező 10 évben, mert nem fogják győzni a szigorúbb szabályozási környezetet és az egyre olcsóbb elektromos autókkal való versenyt.
Vágólapra másolva!

Az egyre olcsóbb elektromos és hibrid autók el fogják porlasztani az üzemanyaggal működő kocsik előnyét az árversenyben. A dízeljárműveknek meg amúgy is nehezebb dolguk lesz, mert az emissziós szabályok szigorodni fognak világszerte, hála a Volkswagen tavalyi botrányának. A dízeles kocsik piaci részesedése jelenleg 13 százalék körül van, de 2025-re 4 százalékra csökkenhet – írta a Financial Times.

A dízel bázisának számító Európában a kategória forgalma 50 százalékról mindössze 10-re fog visszaesni.

Az öreg kontinensen egyébként a dízel részaránya már 2012 óta csökken, de a VW-botrány igencsak meggyorsította a folyamatot.

Az irány világos Forrás: MTI/EPA/TESLA/-------------------

Egyre kevesebb szén-dioxidot lehet kibocsátani, így jelenleg minden autógyártó elektromos járművek fejlesztésébe fekteti kapacitásait. A dízel persze elvileg ötödannyi CO2-kibocsátással jár, mint a benziné, de ezt az autógyártók a motorháztetőkre kenhetik, mert most már a nitrogénoxid-kibocsátást is mérik és korlátozzák, ebből pedig sokat pufognak ki az érintett motorok. Ez az oka annak, hogy a világ autógyártóinak majd mindegyike indítani akar 100 százalékosan elektromos autókat 5 éven belül.

Egyes nagyvárosokban (London, Madrid, Párizs, Athén) pedig arra készülnek, hogy kitiltsák a füstöt pöfögő járműveket a belvárosaikból.

„A Volkswagen dízelbotránya után a politikusok és a regulátorok nagyon ugranak a témára, és nagyon populisták lettek – írja a portál. – Egyes tervek talán túl ambiciózusak, de az irány mindenképpen világos, és visszafordíthatatlan.” Az FT szerint a dízel a kamionok és a városi terepjárók szegmenseiben maradhat domináns szerepben.