Erre jó, ha figyel, ha webáruháza van

Google, Ezekben a márkákban bíznak leginkább a fiatalok
8. Google
Vágólapra másolva!
A héten elindult a Google felugró ablakokat használó weboldalakat érintő büntetése. A szándékot már nyár végén jelezte a cég, hivatalos blogján azonban január 10-én jelent meg a közlemény az indulásról.
Vágólapra másolva!

A bejelentés konkrétan azt jelenti, hogy a Google hátrasorolja azokat az oldalakat, amelyek agresszívan használnak felugró ablakokat. Ezt az ite.hu szakportál összefoglalója szerint a Google azért vezette be, mert a felhasználókat zavarják az olyan felugró ablakok, amelyek miatt nem férnek hozzá azonnal az elsődleges tartalomhoz.

Január 10-től büntet a Google Forrás: Imaginechina/Da qing - Imaginechina/Da Qing

Mit büntet a Google és mit nem?

A Google fel is sorolta konkrétan mely technikákat érinti majd a hátrasorolás:

  • nagy felugró ablakok, amelyek a tartalom fő részét kitakarják, függetlenül attól, hogy azonnal jelennek meg, vagy az oldal nézése közben,
  • olyan appok letöltésére ösztönző ablak, amelyet a felhasználónak be kell zárnia ahhoz, hogy a tartalomhoz hozzáférjen,
  • olyan megjelenítési mód, ahol az érdemi tartalom a hajtás alatti részre szorul le, mert a felugró jellegű tartalom a gördítés feletti részen jelenik meg.

A büntetés ugyanakkor a portál összefoglalója szerint nem érinti

  • a törvényileg kötelező felugró ablakokat (ilyen lehet a süti-szabályozás),
  • a vallási okokból megjelenő felugró ablakokat,
  • a hátrasorolás url-szintű, tehát nem a domain egészét érinti, hanem az egyes url-eket,
  • a kilépő célú felugró ablakokat (exit pop-up)
  • a büntetés szintén nem vizsgálja, hogy mi történik akkor, ha a felhasználó az egyik oldalról egy új url-t nyit meg.

Mire figyeljenek a webáruházak?

Sok hazai weboldal használ felugró ablakokat, ezek azonban inkább a felhasználó viselkedésére reagálnak, például kosárelhagyásra, vagy kilépési szándék észlelésére, ezeket az eddig megjelentek szerint nem érinti majd a hátrasorolás. Ami

gondot okozhat esetleg az a görgetés során megjelenő felugró ablakok, illetve a Facebook likeolásra ösztönző felugró ablakok.

A hazai webáruházak esetén azok a felugró ablakra érdemes odafigyelni, amelyek nem a felhasználói szándékra jelennek meg, hanem azonnal (például ünnep nyitva tartás, vagy akcióra figyelmeztető pop-upok).

További részletek, egyebek mellett arról, hogy miként lehet ellenőrizni, hogy büntette-e az oldalt a Google ite.hu oldalán érhetőek el.