A Z generáció 40 százaléka indítana saját projektet

Budapest Youth Challenge 2017
Ötlete bemutatása közben az egyik csapata
Vágólapra másolva!
Budapest Youth Challenge címmel rendezték meg 16 és 25 év közötti fiatalok részvételével azt a vállalkozói workshopot, melyen a kiválasztott pályázók nemcsak releváns tudással gazdagodhattak, hanem üzleti kreativitásukat is próbára tehették. Saját projektötletüket, a sokszínűség témakörében, előadók és mentorok segítségével dolgozhatták ki.
Vágólapra másolva!

16 és 25 év közötti fiataloknak szervezett két napos vállalkozói workshopot a Loffice közösségi iroda. A rendezvény az öt ország hét coworking irodáját tömörítő, három éves együttműködés, a European Coworking Network program záróeseménye volt.

Ötlete bemutatása közben az egyik csapat Forrás: Loffice

A nemzetközi csapat azon dolgozott, hogy a coworking koncepció megismertetésén és fejlesztésén keresztül minél több fiatal vállalkozói kedvét növelje, kreatív gondolkodásra és az innováció előmozdítására ösztönözze őket, valamint felhívja a figyelmet az információs és kommunikációs technológiák (IKT) fontosságára. Munkájuk eredményeképp született meg az a tanulmány, vállalkozói kézikönyv és oktatási modul, amely a továbbiakban a jövő vállalkozóinak támpontot biztosít.

A kutatásból kiderül, hogy a Z generáció fiataljainak 40 százaléka tervezi saját projekt elindítását a jövőben.

71%-uk érzi úgy, hogy a terveihez pénzügyi forrás szükséges és 55%-uk gondolja azt, hogy üzleti ismeretekre szeretne szert tenni az induláshoz. A célcsoportba olyan diákok tartoztak, akikben megvan a vállalkozói szellem, illetve vannak saját vállalkozás indítására vonatkozó elképzeléseik.

A fiatalok először „mini mesterkurzusokon” vettek részt a kreatív gondolkodás, üzletfejlesztés, márkaépítés, kommunikáció és PR, valamint a pénzügyi finanszírozás témakörében. Megszerzett tudásukat azonnal hasznosíthatták is, hiszen a négy csapatra nem kisebb feladat várt, minthogy a program főtémájához, a diverzitáshoz kapcsolódó három kifejezés (hashtag) segítségével kidolgozzák saját üzleti ötletüket, melyet a pénteki napon egy pitchverseny keretében prezentáltak.

A rendezvény a European Coworking Network program záróeseménye volt Forrás: Loffice

A verseny háromtagú zsűrijét

  • Szigeti Fanni (Nők a Tudományban Egyesület),
  • Tarján Enikő (Tempus Közalapítvány) és
  • Klementz Kata (Loffice)

alkotta. Szigorú szakmai szemmel értékelték a csapatok prezentációit és ötleteit.

Misetics Mátyás, a pályaválasztási és személyiségfejlesztő platformot kidolgozó „Felfedező” csapat mentora így nyilatkozott: „A résztvevők meglepően talpraesettek, fiatal koruk ellenére már határozott világlátással rendelkeznek. Jól tudtak csapatban dolgozni, az volt egyedül kihívás, hogy egy feladatra koncentráljanak, és ne ugorjanak rögtön a következőre. A mini mesterkurzus anyagára meglepően jól rezonáltak, látszott rajtuk, hogy értik, bevonódtak és hozzátettek a beszélgetéshez.”

A legkreatívabb és legértékállóbb ötlet díját a „Talponállók” fantázianevű csapat érdemelte ki. Ötletük egy

olyan telefonos applikáció volt, ahol a főhősnek mindennapi élethelyzeteken alapuló küldetéseket kell teljesítenie.

Így a felhasználók gyakorlatilag játszva tanulhatnak bele a „felnőtt világ” kihívásaiba, az önálló döntéshozatalba.

A Loffice a jövőben is törekedni fog korosztálytól függetlenül a magyar vállalkozói kultúra fejlesztésére és színesítésére, nyitott szemmel a fiatal tehetségekre és a progresszív ötletekre.

A cikk megjelenését az MVM Edison Programja támogatta!