A Z generáció 40 százaléka indítana saját projektet

2017.06.07. 12:37

Budapest Youth Challenge címmel rendezték meg 16 és 25 év közötti fiatalok részvételével azt a vállalkozói workshopot, melyen a kiválasztott pályázók nemcsak releváns tudással gazdagodhattak, hanem üzleti kreativitásukat is próbára tehették. Saját projektötletüket, a sokszínűség témakörében, előadók és mentorok segítségével dolgozhatták ki.

16 és 25 év közötti fiataloknak szervezett két napos vállalkozói workshopot a Loffice közösségi iroda. A rendezvény az öt ország hét coworking irodáját tömörítő, három éves együttműködés, a European Coworking Network program záróeseménye volt.

Ötlete bemutatása közben az egyik csapatForrás: Loffice

A nemzetközi csapat azon dolgozott, hogy a coworking koncepció megismertetésén és fejlesztésén keresztül minél több fiatal vállalkozói kedvét növelje, kreatív gondolkodásra és az innováció előmozdítására ösztönözze őket, valamint felhívja a figyelmet az információs és kommunikációs technológiák (IKT) fontosságára. Munkájuk eredményeképp született meg az a tanulmány, vállalkozói kézikönyv és oktatási modul, amely a továbbiakban a jövő vállalkozóinak támpontot biztosít.

A kutatásból kiderül, hogy a Z generáció fiataljainak 40 százaléka tervezi saját projekt elindítását a jövőben.

71%-uk érzi úgy, hogy a terveihez pénzügyi forrás szükséges és 55%-uk gondolja azt, hogy üzleti ismeretekre szeretne szert tenni az induláshoz. A célcsoportba olyan diákok tartoztak, akikben megvan a vállalkozói szellem, illetve vannak saját vállalkozás indítására vonatkozó elképzeléseik.

A fiatalok először „mini mesterkurzusokon” vettek részt a kreatív gondolkodás, üzletfejlesztés, márkaépítés, kommunikáció és PR, valamint a pénzügyi finanszírozás témakörében. Megszerzett tudásukat azonnal hasznosíthatták is, hiszen a négy csapatra nem kisebb feladat várt, minthogy a program főtémájához, a diverzitáshoz kapcsolódó három kifejezés (hashtag) segítségével kidolgozzák saját üzleti ötletüket, melyet a pénteki napon egy pitchverseny keretében prezentáltak.

A rendezvény a European Coworking Network program záróeseménye voltForrás: Loffice

A verseny háromtagú zsűrijét

  • Szigeti Fanni (Nők a Tudományban Egyesület),
  • Tarján Enikő (Tempus Közalapítvány) és
  • Klementz Kata (Loffice)

alkotta. Szigorú szakmai szemmel értékelték a csapatok prezentációit és ötleteit.

Nagy örömmel tapasztalták, hogy a Z generáció tagjaiban mennyi energia, eltökéltség és motiváció munkálkodik, és mennyire profin összeállított üzleti tervvel álltak elő.

Misetics Mátyás, a pályaválasztási és személyiségfejlesztő platformot kidolgozó „Felfedező” csapat mentora így nyilatkozott: „A résztvevők meglepően talpraesettek, fiatal koruk ellenére már határozott világlátással rendelkeznek. Jól tudtak csapatban dolgozni, az volt egyedül kihívás, hogy egy feladatra koncentráljanak, és ne ugorjanak rögtön a következőre. A mini mesterkurzus anyagára meglepően jól rezonáltak, látszott rajtuk, hogy értik, bevonódtak és hozzátettek a beszélgetéshez.”

A legkreatívabb és legértékállóbb ötlet díját a „Talponállók” fantázianevű csapat érdemelte ki. Ötletük egy olyan telefonos applikáció volt, ahol a főhősnek mindennapi élethelyzeteken alapuló küldetéseket kell teljesítenie. Így a felhasználók gyakorlatilag játszva tanulhatnak bele a „felnőtt világ” kihívásaiba, az önálló döntéshozatalba.

A Loffice a jövőben is törekedni fog korosztálytól függetlenül a magyar vállalkozói kultúra fejlesztésére és színesítésére, nyitott szemmel a fiatal tehetségekre és a progresszív ötletekre.

A cikk megjelenését az MVM Edison Programja támogatta!