A Mars szelet gyártója egymilliárd dollárt fordít a fenntarthatóságra

Mars recalls candy in more than 50 countries TURKEY Ankara 2016 MARS Milky Way candy Chocolate bars Snickers SQUARE FORMAT
ANKARA, TURKEY - FEBRUARY 25: A woman shows Snickers chocolate bars in her hand in Ankara, Turkey on February 25, 2016. American candy maker Mars announced Tuesday that it was recalling chocolate bars in 55 countries after a piece of plastic was discovered in a Snickers bar bought in Germany in January. All of the recalled products have expirations dates ranging from June 19, 2016 to Jan. 8, 2017. Mustafa Kamaci / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
Generációs küldetésnek tekintik a Marsnál, hogy a jelenleginél fenntarthatóbb módon folytassák a termékek előállítását. A több édességmárkájáról is ismert vállalat 1 milliárd dollárt fordít a beszállítói hálózatban dolgozók életminőségének javítására, jobban figyel a női egyenjogúságra, és a munkavállalói jogokra, ami hosszú távon üzletileg megéri.
Vágólapra másolva!

Nincs hiány ambícióban a Mars gyártójánál. A vállalat főnöke, Grant F. Reid, nem csak azt jelentette be, hogy cégük 1 milliárd dolláros fenntarthatósági programot indít. hanem azt is jelezte, hogy javítani szeretnék azoknak a dolgozóknak az életminőségét és körülményeit, akik a beszállítói láncban dolgoznak. De jobban odafigyelnének a nők egyenjogúságára és az emberi jogok érvényesülésére is. A csokis cég már egy céldátumot is bejelentett terveihez.

Négy generációra előre terveznek

A Mars vezetői úgy látják, alapvető kérdés számukra az, hogy négy generációs működés után még legalább ugyanennyi ideig, kiszámíthatóan folytathassák működésüket. Ehhez az kell, hogy termék-előállításuk fenntartható legyen. A bejelentés szerint ezért tenni is hajlandók, például

2050-re 67 százalékkal mérsékelnék a gyártás során kibocsátott káros anyagok mértékét.

A Mars gyártója fenntartható fejlődést támogató programot jelentett be. Forrás: Anadolu Agency/2016 Anadolu Agency/Mustafa Kamaci

A környezet és a klíma megóvása mellett a vállalatnál úgy gondolják, újra kell szervezni a világgazdaságban meglévő, korábbi jó együttműködéseiket, ami elsősorban azt jelenti, hogy

a beszállítói láncra figyelnének oda.

Azt ígérik, hogy a beszállítókkal való együttműködés javítása révén az ott dolgozók életminősége is jelentősen javulhat.

Üzlet is, nem csak fenntarthatóság

A Mars a legújabb azon nagyvállalatok sorában, melyek bejelentik szemléletváltásukat, és azt, hogy tevékenységüket a fenntarthatóság a környezet megóvásának jegyében kívánják folytatni. Ugyanakkor

ez nem csak az ökológiai és a társadalmi egyenlőséget érintő szempontok miatt fontos a vállalatnak, hanem üzleti eredményeiknek is fontos összetevőjévé válhat.

A beszállítói lánc tagjaival újjászervezett együttműködés és új partnerségek kialakítása a vállalat üzleti hitelességét is növeli. Ezek közé az iparági együttműködések is beletartoznak. A Mars vezetője szerint, ez az elköteleződés üzletileg is megtérül számukra.

– mondta a cég vezetője.

Egyre több nagyvállalat jelent be fenntarthatósági programot. Forrás: 123rf

A Mars tavalyi éves bevétele 35 milliárd dollár volt.

A cég az Egyesült Királyságban és az USA-ban működő telephelyei már most megújuló energiával üzemelnek.

A tervek szerint további 11 országban ahol jelen vannak, hamarosan mindenütt a szélenergia hasznosítására állnak át. Más országokban pedig az alapanyagot előállító farmgazdálkodást támogatják.