A cikk emlékeztet arra, hogy a magyarországi áruházláncok közül negyedikként az Auchan a CBA-val, a GRobyval és a Tescóval versenyez az online élelmiszer-kiskereskedelmi piacon. A Világgazdaság szerint az áruházak arra számítanak, hogy az online kereskedelem dinamikusan bővülhet a következő években.
Az Auchan, amely augusztus óta egész Budapesten vállal házhozszállítást, a lap érdeklődésére közölte: a vásárlók ugyanazt rendelik, mint amikor személyesen intézik a bevásárlást, de
kosár értéke jóval több online,
akár a 20-21 ezer forintot is eléri.
A GRobynál a teljes forgalom közel negyede az online értékesítés, a következő három évben további 5-10 százalékos növekedést terveznek. A GRoby a lappal közölte, az online áruház főként a
kétheti vagy havi nagybevásárlásoknak ad teret,
akár 25-40 ezer forint értékben.
Várhatóan öt-tíz év múlva már a most külföldön tapasztalt részarányok jellemzik a magyarországi piacot Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója szerint, vagyis az online értékesítés a
teljes forgalom 8-15 százalékát képviselheti.
Náluk is többszöröse a Príma üzletekben tapasztalt átlagos vásárlásoknak a webáruház kosárértéke, ahol 7000 árucikk alkotja a választékot.
A Tesco 20 ezer élelmiszert, vegyi árut és háztartási cikket kínál a weben, és promóciókkal is igyekszik ösztönözni a netes vásárlást – derült ki a Világgazdaság cikkéből.