A hagyományos napilapok esetében a fizetett online tartalmak elindításakor, azaz rögtön az elején általában van pár sikeres nap. A legelkötelezettebb vevőket már ekkor sikerül megszerezni, belőlük később is rendszeres olvasók lesznek. A Corriere della Sera olasz napilapnál például 2016 elején vezették be a fizetős tartalmakat azzal, hogy olvasónként az első 20 cikk ingyenes - már az első napon nulláról kétezerre ugrott a az előfizetők száma, holott ki sem merült a 20 cikkes ingyenes korlát.
Ahol ez a módszer nem vált be, ott a kiadók további finomításba kezdtek, például
az ajánlatokat személyre szabták, tesztelték az árképzés lehetőségeit, felhasználták a közösségi médiában sikeres tartalmakat, megcélozták a felhasználói szegmenseket, kapcsolatokat építettek ki a regisztrált olvasókkal, a szerkesztőségi munkához pedig teljesítménymutatókat képeztek.
Az ilyen finomhangolások során persze figyelembe kell venni azt is, hogy az online előfizetők sokkal kevésbé hűségesek, mint a nyomtatott példányok esetében. Aki megrendel egy nyomtatott napilapot vagy hetilapot a postaládájába, az kevés valószínűséggel fogja lemondani a következő hónapban. Az interneten ez már koránt sincs így, persze ez elköteleződéssel növelhető.
Minél jobban szűrünk egy szegmensre, annál valószínűbb, hogy találunk hűséges és kitartó olvasókat.
Azonban ez már sokkal nehezebb az általános hírportálok esetében. Például a Politiken című dán napilapnál sem működött a fizetőfal. A kiadónál ráébredtek arra, hogy a megfelelő bevételhez egy 24 órában működő weboldal prémium cikkekkel plusz egy mobilalkalmazás a digitális kiadáshoz még mindig kevés, ezért van szükség az olvasók elkötelezettségének javítására.
A fizetőfallal kapcsolatban további részleteket az Mmonline.hu weboldalán olvashatnak.