A mesterséges intelligencia nem ellenség, hanem segítség

Megszűnő munkakörök
Ügyfélszolgálatos – Sokan ismerik azt a jelenséget, hogy egy ügyfélszolgálatot felhívva várakozni kell egy ügyfélkezelő kapcsolásáig. A mesterséges intelligencia fejlődésével sok cég alkalmazhat robotokat, akik online – chatbotként – segíthetnek, de telefonon is fel lehet hívni őket.
Vágólapra másolva!
A mesterséges intelligencia nem akadály, hanem segítség – mondja a Salesforce stratégiai alelnöke. Peter Schwartz szerint ráadásul nem kell attól félni, hogy az új technológia majd lecseréli az embereket a munkahelyeken.
Vágólapra másolva!

Az embereknek nem kell attól félniük, hogy a mesterséges intelligencia miatt elveszítik majd állásukat. Mi több, az új technológia sokkal több mindenre teszi majd képessé az embereket – mondta a CNBC-nek Peter Schwartz, a Salesforce stratégiai alelnöke. A szakember igencsak optimista, mivel úgy véli, a mesterséges intelligenciának köszönhetően az embereknek kevésbé kell majd „földi" dolgokkal foglalkozniuk, és így

olyan területekre fókuszálhatnak, mint a kreativitás vagy az interperszonális készségek.

Schwartz véleménye ráadásul nem is teljesen kirívó, ha azt nézzük, hogy a Világgazdasági Fórum (WEF) még szeptemberben tett közzé egy jelentést, amelyben úgy számolt, hogy az automatizált technológia és a mesterséges intelligencia fejlődése 2022-ig nettó 58 millió új munkahelyet hoz majd létre.

Verseny és fejlődés

Manapság fejlett okostelefonjaink vannak, de a fejlődés olyanokkal kezdődött, mint a BlackBerry és a Palm Pilot, amelyek elég kezdetlegesek voltak. Ezek alapján azonban lehetnek elképzeléseink arról, mi jöhet a technológiai fejlődésben – tette hozzá a szakember. Hasonló fejlődést láthatunk a személyes digitális támogató szolgáltatásokban is, mint az Amazon által fejlesztett Alexa vagy az Apple-höz tartozó Siri. Schwartz szerint ez már az új hullám kezdete.

Az új technológia növelheti az emberi kreativitást Forrás: Science Photo Library/CHRISTIAN LAGEREK/SCIENCE PHOTO LIBRARY/Christian Lagerek/Science Photo

Amikor a CNBC a kereskedelmi háború mesterséges intelligenciára gyakorolt esetleges hatásairól kérdezte, Schwartz úgy reagált, hogy szerinte ez egy igen komoly ügy, és eléggé aggódik a fejlemények miatt.

A mesterséges intelligencia ugyanis egy olyan terület, ahol mindkét ország (az Egyesült Államok és Kína) eddig is keményen versenyzett egymással.

Olyannyira, hogy az amerikai Szilícium-völgy befektetői már korábban is aggodalmukat fejezték ki azzal kapcsolatban, hogy a kínai technológiai szektor le fogja nyomni őket.

Kína az élre tör

Ez nem is teljesen indokolatlan félelem, mivel a mesterséges intelligencián dolgozó kínai startupok már eddig is több tőkét vonzottak, mint amerikai versenytársaik. Csak tavaly ezek a kínai cégek 48 százalékát kapták meg a mesterséges intelligencia területére irányuló globális finanszírozásnak, szemben az amerikai 38 százalékkal – derül ki a CB Insights adataiból.

Kína világelső szeretne lenni a mesterséges intelligenciában Forrás: Imaginechina/Wang gang

Peking pedig korábban egyértelműen ki is fejezte az arra vonatkozó szándékát, hogy

Kína 2030-ig világelső legyen a mesterséges intelligenciában.

Az olyan helyi technológiai óriások, mint a Baidu, az Alibaba vagy a Tencent, igen komoly ütemben dolgoznak azon, hogy a legszélesebb körben használják a mesterséges intelligencia megoldásait.

Ezen a területen mindenki nyerhet. Egy olyan terepről van szó, amelyen mindenki egyaránt osztozhat és hatékonyan használhatja föl a technológiát – mondta Schwartz. Éppen ezért a szakember az amerikai-kínai kereskedelmi konfliktustól is azt reméli, hogy a felek végül megállapodnak egymással, és összecsapás helyett inkább együttműködés lesz a világ két legnagyobb gazdasága között.