Áll a bál a briteknél: James Clevery, Tory-képviselő, kitett egy képet a Twitterre arról, mit zsákmányolt a brit áruházlánc, a Tesco egyik üzletében. A vacsorája alapjául szánt, a cég saját márkás marhabordájának csomagolási képe hatalmas hússzeletet sejtetett. Csak kibontás után derült ki, hogy valójában két kisebb darab húst vett az éhes politikus, az üres részt azonban a csomagolás gondosan kitakarta.
A képviselő azt tweetelte, „cinikusnak" tartja a csomagolást, és magyarázatot várt a Tescotól. A nagy közösségi figyelmet kapó bejegyzést
a Tesco nem vette félvállról, és azzal védekezett, a termék súlyát mindig feltüntetik a csomagoláson.
Az ominózus marhahúsról készült tweet:
Nem a Tesco az egyetlen, amelyik trükközik a csomagolással. Erre a cégre viszont különösen rájár a rúd. Az Origo is beszámolt arról, hogyan használta fel egy valóban létező, jóhírű farmgazdálkodás nevét a cég azokon a húskészítményein, amelyek valójában nagyipari vágásból kerültek a boltok polcaira.
Bár a marhahúsos blamát vélhetően jó ideig nehéz lesz lekörözni, az elmúlt években más versenyzők is nagyot alakítottak abban a haszonszerzési versenyszámban, mely felveti a vásárlói megtévesztés gyanúját. A briteknél ezek voltak a legjobb próbálkozások:
A sok erős versenyző ellenére is azonban úgy tűnik, a Tescot nehéz letaszítani a trónról. Még nem tudni, a mostani marhahúsos megoldásával megdöntötte-e saját korábbi rekordját,
amikor egy gabonapehely-termékcsaláddal játszottak el hasonlót.
A pelyhek csak a doboz 51 százalékát töltötték ki, ezzel pedig – az egyik napilap szerint – a Tesco meg is nyerte ezt a kétes értékű csomagoló-versenyt.