A főtitkár szerint elsősorban az élelmiszer-forgalomban lesz nyomon követhető a turizmus élénkülése nyáron, hiszen a nyaralók többet költenek és a hétköznapokétól eltérő vásárlási szokásokkal rendelkeznek. Természetesen az idényjellegű árucikkek, így a strandtermékek, játékok, a szezonális ruházati cikkek, a nyaraláshoz szükséges kiegészítők, illetve a kerti és sporteszközök eladása megnő a nyári időszakban. Vámos György arra is figyelmeztetett, hogy
hamarosan kezdődik a futball-világbajnokság, ami például a műszaki cikkek eladásait élénkíti.
Mint a szakember elmondta, a világszintű sportversenyek előtt mindig megugrik a televíziók, szórakoztatóelektronikai termékek, okoseszközök eladása az átlagoshoz képest, amikor pedig zajlanak a tévéközvetítések, akkor
jóval több fogy az alkoholos italokból, üdítőkből, illetve például a rágcsálnivalókból.
A magyar kiskereskedelmi forgalom idei első négy hónapjában 6,9 százalékkal nőtt a piac, ezen belül az élelmiszerforgalom 4,6, az iparcikkek eladása 9,4 százalékkal emelkedett, az üzemanyagfogyasztás pedig 7,9 százalékkal volt több, mint a múlt év azonos időszakában.
Vámos György az év további részében is dinamikus bővülést vár a kiskereskedelemben,
de a növekedés mértéke lassulhat, hiszen az már tavaly is elég magas volt.
A teljes cikk itt olvasható el.