Bedőltek a véleményvezérek a kamu luxusboltnak, százezreket költöttek

2018.11.30. 19:01

A Payless SouSource nevű cipőáruházlánc az utóbbi időben nehéz pénzügyi helyzetbe került, ezért egy zseniális marketingfogással rukkoltak elő. Az alapjáraton 20-40 dolláros cipőiket Instagram-véleményvezéreknek kamunéven 600 dollárért árulták, akik ráadásul azonnal bedőltek a trükknek.

A Payless nevű, amerikai pénztárcához mérve kifejezetten olcsónak számító lábbeliket áruló cipőáruházlánc még áprilisban kért csődvédelmet, majd bejelentették, hogy 400 boltjukat zárják be. A vállalat akkor azt közölte, hogy nagyjából 1 milliárd dollárnyi vagyona van, viszont 10 milliárd dolláros tartozása. A Paylessnek 2021-ben kellene törlesztenie egy 520 milliós kölcsönt, majd a rákövetkező évben egy 145 milliósat.

A kereskedelmi láncot 1956-ban alapították az Egyesült Államokban, jelenleg 22 ezer alkalmazottja van, és összesen 4000 üzletük a világ 30 országában.

A Payless most egy remek marketingötlettel jött elő, azért, hogy felhívja a vásárlók figyelmét: olcsón is lehet divatosan öltözködni. Az áruházlánc nemrég vásárolt meg egy üzlethelyiséget, ahol korábban egy Armani bolt üzemelt. A boltot telepakolták Payless termékekkel, majd Instagram-véleményvezéreket hívtak meg a nyitóbulira.

IllusztrációForrás: AFP/2017 Getty Images/Justin Sullivan

A csavar az volt, hogy az influencerek úgy tudták, egy új luxusmárka – a Palessi – megnyitójára mennek (ez a márka nem is létezik, csak a Payless találta ki). Emiatt pedig többen a helyszínen 200 és 600 dollár közötti összegért vásárolt olyan cipőket, amelyek valójában csupán 20-40 dollárba kerülnek.

A meghívottak többsége nagyon elégedett volt a vétellel, szerintük a márka kifinomult, és magas minőséget képvisel. Természetesen ekkor még úgy gondolták, hogy egy luxusmárka termékét, nem pedig egy relatíve olcsó cipőt vettek.

A Payless ezzel kívánta emlékeztetni az embereket arra, hogy továbbra is ők azok, akiknél érdemes vásárolni, ha olcsó, de minőségi termékeket akarnak. Az esemény első néhány órájában már 3 ezer dollár értékben adtak el cipőket, ez pedig az eredeti áron számolva több mint száz párnak felel meg.

A véleményvezéreknek később szóltak az átverésről, de nem kellett kifizetniük a számlát, viszont hazavihették a terméket, amit választottak a kamu márka bevezető rendezvényén.