A Harry Potter és a Star Wars játékok jelentősen megsegítették a Legót abban, hogy 2018-ban visszaálljon a növekedési pályára. Ezzel együtt a dán vállalat eladásai Kínában is erősek voltak, ahol a cég egyébként új üzleteket is tervez nyitni.

Tavaly újra visszatért a növekedési pályára a Lego, miután 2017-ben egy évtized után először csökkentek a dán játékgyártó eladásai. A 2018-as pozitív fordulatban igen sokat segített a Star Wars és a Harry Potter játékok iránti erős kereslet, amit jól mutat, hogy

a tavalyi legjobb értékesítési számokat a Star Wars Millennium Falcon űrhajó Lego változata hozta. Ezzel együtt a top 10-be négy különböző Harry Potter tematikájú játék is bekerült – írja a Reuters.

A vállalat szerdai közlése szerint a globális eladások 3 százalékkal erősödtek a tavalyi évben, míg a teljes bevétel 4 százalékkal, 36,4 milliárd dán koronára bővült, ami 5,5 milliárd dollárnak felel meg.

Visszatérő növekedés

A vállalat célkitűzése az volt, hogy stabilizálja az üzleti működését 2018-ban, de eközben sikerült visszatérni egy szerény növekedéshez, még az igen kemény környezet ellenére is – mondta Niels B. Christiansen, a vállalat vezetője. A társaság egyébként komoly versenyt folytat olyan nagy játékgyártókkal, mint a Mattel vagy a Hasbro. A Lego működési nyeresége tavaly 4 százalékkal 10,8 milliárd koronára emelkedett.

A Star Wars erősen megdobta a Lego eladásaitForrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit, usage worldwide/Benjamin Beytekin

Szintén hozzájárult a sikerhez, hogy a Lego lendületesen igyekszik lépést tartani a digitális világ fejleményeivel, vagyis megpróbálja összekapcsolni a fizikai játékait az újabb lehetőségekkel. Ennek eredményeként a Lego az úgynevezett kiterjesztett valóság terepére is rálépett, amely ki is fizetődött 2018-ban – tette hozzá Christiansen.

Ázsiai terjeszkedés

Miközben a Lego eladásai minden kulcsfontosságú piacon erősödtek, különösen izmos volt a növekedés Kínában, ahol a vállalat kétszámjegyű bővülést könyvelhetett el.

Az Egyesült Államokban és Európában eközben visszatértek az egyszámjegyű növekedések. Bár Kína még mindig csupán kevesebb mint 10 százalékát adja a teljes értékesítésnek, a játékgyártó azt tervezi, hogy ebben az évben a jelenlegi duplájára (140-re) bővíti a boltjainak számát a világ második legnagyobb gazdaságában.

További komoly terjeszkedéseket tervez a játékgyártóForrás: AFP/Collection Christophel/DC/LEGO/Warner Bros. Pictures

Bár az online eladások továbbra is erősödnek a fizikai üzletek kárára, Christiansen kiemelte, a hagyományos boltok még mindig rendkívül fontosak az új piacokon, főleg abból a szempontból, hogy így a gyerekek megtapasztalhatják a Lego „varázslatos élményét" – emelte ki.

Emellett a Lego következő nagy állomása India lehet, ahol a vállalat saját boltot még nem üzemeltet, csupán más üzleteken keresztül értékesíti a termékeit. Ezen kívül a cég már elkezdett betörni a Közel-Keletre és Észak-Afrikába is. Christiansen azonban jelezte, a következő nagy „kaland" a Lego számára India lesz. A tervek szerint a következő három év során a társaság igen komoly beruházásokat tervez végrehajtani az országban.

Pozitív hatások

A fentiek mellett a Lego közleményéből kiderült, 2018-ban a vállalat "továbbra is tartotta magát a Bolygónak Tett Ígérethez, és azokhoz a törekvésekhez, hogy pozitív hatással legyen a társadalomra és arra a világra, amelyet a gyerekek megörökölnek majd."

Az év során a vállalat bemutatta az első, növényi alapú műanyagból készült elemeket, és

a cég ígéretet tett arra, hogy 2025-re 100 százalékban fenntartható csomagolást használ. Emellett üzembe helyezte Dánia egyik legnagyobb tetőtéri naprendszerét is, amely az új, Billundban található Campus épület számára biztosítja energiaigényének 50 százalékát.