Autópálya épül két magyar nagyváros között

Budaörsi út, felújítás
Budapest, 2014. november 5. Sávelhúzások és -szűkítések a Budaörsi úti új közúti csomópont építése miatt az M1-es és M7-es autópálya közös szakaszánál, a Sasadi útnál 2014. november 5-én. Az M4-es metróvonalhoz kapcsolódó felszíni beruházás október végén újabb szakaszához érkezett; ideiglenes útépítésekkel, jelentős közműkiváltásokkal folytatódik a fejlesztés. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
A kormány által elfogadott közlekedési stratégia szerint minden gyorsforgalmi útnak el kell érnie a határig, a megyei jogú városokat gyorsforgalmi úthálózattal kell összekötni, és el kell érni, hogy lehetőleg 30 percen belül mindenki (bárhol lakik is az országban) el tudjon érni egy gyorsforgalmi utat – mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Kossuth Rádióban. Kiemelte, hogy megépül a Debrecent és Békéscsabát összekötő autópálya.
Vágólapra másolva!

A miniszter a Kossuth Rádió Jó napot, Magyarország! című műsorában kiemelte, hogy

a teljes program költsége 3200 milliárd forint, amelynek jelentős részét (1800 milliárd forintot) a magyar költségvetés biztosítja.

A fejlesztés jelentős része a következő években elkészül, 2022-24-ben már csak kisebb szakaszok épülnek.

A magyarországi gyorsforgalmi úthálózat mintegy 1300 kilométer hosszú, ezt a fejlesztési összegből 2400-2500 kilométeresre tudják bővíteni.

Kétszer egysávos gyorsforgalmi utak és elkerülő szakaszok is épülnek.

Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Befejezik például a 8-as utat, és megépül a Debrecent és Békéscsabát összekötő autópálya.

Palkovics László arról is beszélt, hogy a Balatonszentgyörgyöt Zalaegerszeggel összekötő M76-os már minden szempontból automatizált lesz, az önvezető autókhoz kapcsolódó (például az autók kommunikációját szolgáló) elemekkel látják el.