Mindenki online, mégis megugrott a bakelitlemezek és a magazinok eladása

2019.09.18. 19:33

Annak ellenére, hogy egyre népszerűbbek a zenei streaming platformok, az emberek pedig általában a telefonjukra letöltött alkalmazások segítségével, vagy a Twitteren olvassák a híreket, a magazinok eladása mégis növekszik, ráadásul régóta nem volt ennyire népszerű a bakelitlemez sem.

A Recording Assosiation of America szerint a bakelitlemezek eladása 2019 első felében 2,9 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest. Idén az első hat hónapban 224 millió dollár értékben adtak el ilyen lemezeket, összesen 8,6 millió darabot.

Ezzel szemben a CD eladások továbbra is stagnálnak, szakértők szerint a bakelitlemez hamarosan megelőzheti modernebb változatát.

Nemcsak a zenei piacon figyelhető meg, hogy egyre többen fordulnak a bevált, régi, hagyományos dolgok felé, hiszen a keményfedelű könyvek eladása 6,9 százalékkal, a papírfedelű könyveké pedig 1,1 százalékkal emelkedett, míg az e-könyvek értékesítése 3,6 százalékot esett.

illusztrációForrás: Getty Images/Vetta/Filonmar

Egy friss kutatás szerint az emberek sokkal szívesebben vásárolnak kézbe vehető dolgokat a digitális tartalmakkal szemben, ráadásul hajlandóak több pénzt is fizetni értük. Szintén kiderült, hogy a válaszadók többsége szívesebben tartana otthon egy bakelitlemezt, mintsem annak digitális változatát valahol a felhőben.

Hasonló tendenciák figyelhetők meg a digitális és a nyomtatott magazinoknál.

A többség továbbra is szívesebben lapozgatja a magazint, mintsem telefonon vagy számítógépen olvassa azt. Egyenlőre még mindig ez a megoldás a kényelmesebb, és főleg az idősebb korosztály idegenkedik attól, hogy telefonon olvasson hosszabb tartalmakat.