Kiderült, hogy kisgyerekek válogatják a Starbucks számára a kávébabot

Daily Life In Milan milano starbucks politcs EUROPE euro elections salvini meloni stazione centrale huawei huawei android huawei crisis advertising posters political posters European votes posters starbucks stazione centrale starbucks milano starbucks cof
A Starbucks alapítója mindenképp olyan nevet akart találni, amely ST-vel kezdődik, mert erősnek találta ezt a kombinációt. Végül egy régi bányászati térképen talált egy kifejezést, hogy Starbo, akkor beugrott neki a Mody Dick egyik szereplőjének neve, aki Starbuck.
Vágólapra másolva!
Több külföldi hírportál is beszámolt róla, hogy egy guatemalai farmon gyerekek válogatják ki a kávészemeket heti negyven órában kevesebb pénzért, mint amennyiben egy latte kerül. A szóban forgó farmról szerzi be többek között a Nespresso és a Starbucks is a kávébabjai egy részét. A Channel 4 felvételeket is készített az ültetvényről.
Vágólapra másolva!

George Clooney, a Nespresso reklámarca mélységes sajnálatát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a Nespresso gyermekmunka révén szerzi be a kávébabot. A Hollywood-i filmsztár emellett elismerően szólt a vizsgálatról és meglepőnek nevezte annak eredményét, de hozzátette, hogy van még min dolgozni a Nestlénél.

Az évi 20 milliárd dollár bevételű, a világ talán legnagyobb kávézólánca, a Starbucks is erről az ültetvényről szerzi be a kávébab egy részét. Meglehetősen visszás az is, hogy a vállalat régóta büszke arra, hogy az általuk vásárolt kávébab Fair Trade Certified-al rendelkezik.

Ahogyan honlapjukon is írják: "a Fair Trade Certified™ kávé lehetővé teszi a szövetkezetekbe tömörült kisebb kávétermelőknek, hogy befektessenek saját ültetvényeikbe és közösségeikbe, óvják a környezetüket, és elsajátítsák azokat az üzleti készségeket, amelyek a globális piacon való boldoguláshoz szükségesek. A Starbucks 2000-ben kezdett Fair Trade Certified™ kávét vásárolni, és ezzel segítette a Fair Trade Certified kávé piacának növekedését az USA területén. 2009-re a vásárolt mennyiséget 40 millió fontra (18 millió kilogrammra) növeltük. "

Forrás: Starbucks/screenshot

Ráadásul a kávézólánc honlapján külön kiemeléssel, csupa nagy betűvel az alábbi szöveg olvasható: "mindig azon fáradoztunk, hogy a kávéfelvásárlásaink során tiszteljük azokat az embereket és a közösségeket, akik a kávét termesztették. Egyszerűen meggyőződésünk, hogy ez így helyes.

Ezzel szemben a Channel 4 felvételei szerint az ültetvényen 8 év körüli gyerekek is dolgoztak napi nyolc órában heti hat napot, a fizetést pedig az alapján kapták, hogy mennyi kávébabot szedtek.

Egy gyermek átlagosan 5 fontot keres egy nap alatt, de néha még fél font sem jön össze.

A Starbucks közleményben reagált a Channel 4 tudósítására. A vállalat elmondta, hogy továbbra sem tolerálják a gyermekmunkát a beszállítási lánc semelyik pontján sem. Hozzátették, hogy teljeskörü kivizsgálást rendeltek el az esettel kapcsolatban. Gyakorlatilag ezzel megegyezően nyilatkozott a Nespresso is.