George Clooney, a Nespresso reklámarca mélységes sajnálatát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a Nespresso gyermekmunka révén szerzi be a kávébabot. A Hollywood-i filmsztár emellett elismerően szólt a vizsgálatról és meglepőnek nevezte annak eredményét, de hozzátette, hogy van még min dolgozni a Nestlénél.
Az évi 20 milliárd dollár bevételű, a világ talán legnagyobb kávézólánca, a Starbucks is erről az ültetvényről szerzi be a kávébab egy részét. Meglehetősen visszás az is, hogy a vállalat régóta büszke arra, hogy az általuk vásárolt kávébab Fair Trade Certified-al rendelkezik.
Ahogyan honlapjukon is írják: "a Fair Trade Certified™ kávé lehetővé teszi a szövetkezetekbe tömörült kisebb kávétermelőknek, hogy befektessenek saját ültetvényeikbe és közösségeikbe, óvják a környezetüket, és elsajátítsák azokat az üzleti készségeket, amelyek a globális piacon való boldoguláshoz szükségesek. A Starbucks 2000-ben kezdett Fair Trade Certified™ kávét vásárolni, és ezzel segítette a Fair Trade Certified kávé piacának növekedését az USA területén. 2009-re a vásárolt mennyiséget 40 millió fontra (18 millió kilogrammra) növeltük. "
Ráadásul a kávézólánc honlapján külön kiemeléssel, csupa nagy betűvel az alábbi szöveg olvasható: "mindig azon fáradoztunk, hogy a kávéfelvásárlásaink során tiszteljük azokat az embereket és a közösségeket, akik a kávét termesztették. Egyszerűen meggyőződésünk, hogy ez így helyes.
Ezzel szemben a Channel 4 felvételei szerint az ültetvényen 8 év körüli gyerekek is dolgoztak napi nyolc órában heti hat napot, a fizetést pedig az alapján kapták, hogy mennyi kávébabot szedtek.
Egy gyermek átlagosan 5 fontot keres egy nap alatt, de néha még fél font sem jön össze.
A Starbucks közleményben reagált a Channel 4 tudósítására. A vállalat elmondta, hogy továbbra sem tolerálják a gyermekmunkát a beszállítási lánc semelyik pontján sem. Hozzátették, hogy teljeskörü kivizsgálást rendeltek el az esettel kapcsolatban. Gyakorlatilag ezzel megegyezően nyilatkozott a Nespresso is.