Az összeomlás szélén a Starbucks kínai riválisa

Luckin Coffee reportedly seeks IPO in Hong Kong China Chinese Luckin Coffee startup
--FILE--A customer shows a cup of Luckin Coffee at a store of China's new coffee brand Luckin Coffee in Beijing, China, 22 December 2018. Chinese startup Luckin Coffee is reportedly seeking to list on the Hong Kong stock exchange, according to research firm EqualOcean. Investment banks have begun to prepare listing materials for the IPO, EqualOcean said. Luckin was founded only 13 months ago, and quickly emerged as a fierce challenger to Starbucks in China. Luckin's estimated valuation is now $2.2 billion, after B-round funding of $200 million in December. It has opened 2,073 stores in China, aiming to launch another 2,500 in 2019. The company refused to comment on the IPO plan.
Vágólapra másolva!
Korábban az Origó is beszámolt róla, hogy hatalmas árfolyamzuhanást szenvedtek el a Starbuckskínai versenytársának számító Luckin Coffee részvényei múlt pénteken, miután a vállalat bejelentette, hogy egyik felsővezetője és más alkalmazottai meghamisították az eladási adatokat. A Luckin Coffee tegnap hivatalosan is bocsánatot kért és ígéretet tettek, hogy erősítik a kontrollt egy belső vizsgálatot követően.
Vágólapra másolva!

A Starbucks-szal versengő Luckin tavaly Kína azon kevés cégei egyikének mondhatta magát, amely sikerrel szerepelt az amerikai tőzsdén. A Nasdaq által jegyzett társaság szerint a vizsgálat során megállapították, hogy a tavalyi második negyedévtől a negyedik negyedévig terjedő időszak hamis eladási adatai mintegy 2,2 milliárd jüant tettek ki (mintegy 105 milliárd forint).

Ez az összeg a becsült éves árbevétel mintegy 40 százalékának felel meg.

Ez óriási csapás lehet a Luckin számára, amely tavaly szeptember végén 3680 kávézóval rendelkezett a 2019-es harmadik negyedévi beszámoló szerint. Ez majdnem hatszoros növekedést jelentett 2018 júniusához képest.

Illusztráció Forrás: Imaginechina/Zhang kaixin - Imaginechina/Zhang Kaixin

Már régóta rebesgették, hogy a vállalat trükközik, hiszen rendszeresen kínáltak kedvezményeket a termékeikre, néhány rendszeres vásárlójuk pedig azt állította a közösségi oldalakon, hogy még életében nem fizetett teljes árat a kávéjukért.

A Luckin a botrány miatt elvesztette piaci értékének 75 százalékát. Lu Zhengyao, a vállalat vezérigazgatója közösségi oldalán hangsúlyozta, hogy mélyen szégyenli magát a kialakult helyzet miatt és elfogad minden bírálatot és kritikát. Ígéretet tett arra is, hogy mindent megtesz annak érdekében, hogy a vállalat mielőbb talpraálljon.

Az ügy kirobbanása miatt több magas beosztású vezetőt és más munkavállalót is felfüggesztettek, amíg a belső vizsgálat tart és az sem kizárt, hogy több esetben bírósági útra terelik a dolgot.

A Luckin szintén közleményben figyelmeztette a befektetőket, hogy a tavalyi számokra többé nem lehet alapozni. Az Egyesült Államokban már több jogi cég kezdte meg az érintett befektetők toborzását, így hamarosan csoportos per indulhat a Luckin ellen.