Bionyomtatóval gyártana csirkefalatokat egy gyorsétterem lánc

kínai KFC, KFC Kínában
--FILE--A pedestrian walks past a fastfood restaurant of KFC of Yum! Brands in Yichang city, central China's Hubei province, 23 June 2016. Yum China Holdings Inc., the Asian fast-food company that was spun off from its U.S. parent in October, topped earnings estimates in its inaugural quarterly results, helped by the growth of its KFC chain. The company posted profit of 17 cents a share, excluding some items, compared with an average estimate of 10 cents. Same-store sales growth at KFC helped bolster results, while its Pizza Hut division performed worse than expected.
Vágólapra másolva!
A KFC az orosz 3D Bioprinting Solutions vállalattal közösen egy olyan bionyomtatási technológián dolgozik, amivel növényi rostokból képes előállítani a csirkehúshoz hasonló terméket – összegzi a The Verge.
Vágólapra másolva!

Az amerikai gyorsétteremlánc a jövő húsának nevezte a növényi alapanyagokból, laborban előállított csirkés nuggets-et.

Illusztráció Forrás: AFP/Imaginechina/Zhou Jianping

Az étteremlánc kenyérrel és fűszerekkel is kísérletezik, hogy elérjék a megfelelő KFC ízt. Ugyanakkor az előállításhoz állati eredetű alapanyagokat is felhasználnak, vagyis az előállított nuggets-ek nem lennének vegetáriánus termékek.

A KFC már tavaly számos amerikai éttermében bevezette a növényi alapú Beyond Meat csirkehúst, amit idén nyáron további éttermekre terjesztenek ki.

Illusztráció Forrás: Flickr Cc

A biológiailag nyomtatott nuggets-ek sokkal környezetkímélőbbek lennének, mint a hagyományosan előállított csirkehús.

A vállalat az American Environmental Science and Technology Journal tanulmánya alapján állítja ezt, amelyben kifejttették a sejtszintű hústermesztés előnyeit.

A 3D-s bionyomtatás kifejlesztése, lassú és nehézkes folyamat, ugyanakkor gyógyászati alkalmazás szempontjából több, igen ígéretes fejlesztés már történt.

A KFC szerint a biológiailag nyomtatott nuggets-ek végső tesztje ősszel lesz Moszkvában. A vállalat arra nem tért ki, hogy a terméket - teszt jelleggel - a vásárlók is megkóstolhatják-e.