A brit Tesco óriási növekedést tervez a növényi húsokkal

Tesco Expected To Announce Turnover Figure Of £1 Billion Per Week Business Finance Business,Finance > on April 20, 2009 in London, England.
LONDON, ENGLAND - APRIL 20: Shoppers queue to pay for their shopping in the Tesco Extra superstore on April 20, 2009 in New Malden, Surrey, England. The huge New Malden store has the highest weekly turnover of all of Tesco's stores and sells products as diverse as; phones, clothing, electrical goods, books as well as food and includes an in-store Starbucks coffee shop. It is expected that Tesco's annual results, due to be announced tomorrow, will show that the company had sales of L53 billion for the past 12 months, a record for a British retailer. (Photo by Oli Scarff/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Tesco az első olyan brit kiskereskedelmi lánc, amely eladási célt tűz ki a növényi húsokra. A vállalat ugyanis egyre szélesebb körben szeretne húsmentes alternatívákat kínálni a fogyasztói számára.
Vágólapra másolva!

A legnagyobb brit szupermarketnek számító Tesco elkötelezte magát a növényi húsok mellett, és öt éven belül 300 százalékkal szeretné növelni ezek eladásait az üzleteiben – írja a The Guardian.

A Tesco emellett közölte, a legnépszerűbb húsmentes alternatívái iránt csak az elmúlt évben majdnem 50 százalékkal nőtt a kereslet.

A vállalat ezen felbuzdulva tovább szeretné növelni a kínálatát, fokozva ezzel az eladásait is.

A Tesco átfogó célja az, hogy szélesebb körben vezessen be fenntarthatósági változtatásokat a modelljlben, együttműködve a World Wide Fund for Nature-rel (WWF), amely a cég jótékonysági partnere. Végső soron a társaság szeretné megfelezni egy átlagos brit fogyasztói kosár környezeti lábnyomát.

A befektetők is kedvelik a húsmentes húsokat

Miközben a fogyasztók körében egyre népszerűbbek a húsmentes alternatívákat kínáló vállalatok, a befektetők is meglátták a lehetőséget a gyártócégekben. Igen erős első félévük volt a növényi húsokat gyártó cégeknek. Ha ugyanis az állati eredetű alapanyagokat helyettesítő termékeket előállító vállalatokat együttesen nézzük, akkor az iparág összesen 1,5 milliárd dollárnyi befektetést zsebelhetett be az idei első félévben - írja a TechCrunch, kiemelve olyan cégeket, mint az Impossible Foods vagy a Perfect Day.

Mindez pedig beleillik abba a globális trendbe, amely egyre nagyobb üzleti lehetőséget biztosít a növényi húsokban utazó cégek számára. Az olyan amerikai óriások, mint az Impossible Burger és a Beyond Meat által dominált növényi hús piac mérete idén már 4,1 milliárd font lehet, szemben a 2015-ös 2,9 milliárd fonttal.

A Tesco egyébként 2018 januárjában az első olyan brit kiskereskedelmi cég volt, amely beindította a sajátmárkás növényi húshelyettesítőjét, Wicked Kitchen néven.

Ez eredetileg 20 növényi alapú hústerméket, szendvicseket és salátákat foglalt magában. A mostani terjeszkedés viszont jelentősen megnövelné a kínálatot és elérhetővé tenné a termékeket minden üzletben.

Nem a Tesco azonban az egyetlen brit társaság, amely lehetőséget lát a növényi húsokban. A leedsi székhelyű Meatless Farm nevű startup például 24 millió fontot szerzett a befektetőktől, hogy fokozhassa a terjeszkedését nemcsak Nagy-Britanniában, de egész Európában, az Egyesült Államokban és Ázsiában is.