Az agávé alapú italt - az agávé egy, a spárgafélékhez tartozó növény - két évvel ezelőtti bejelentésekor egy nyelvi leleménnyel élve, "Teslaquila" néven kezdték emelgetni a vállalatnál. Musk ötletét 2018-ban egyébként sokan csak viccnek gondolták, mivel áprilisban a bolondok napján tweetelt arról, de most bizonyossá vált, hogy nem pusztán humorizált vele.
Az akkor megszellőztetett képen látható italosüveg egyébként közel ebben a formában valósult meg mostanra:
Legalábbis erre utal az, hogy miután a társaság megjelenítette weboldalán a terméket, annak készletét azonnal leapasztották a megrendelések, pedig egyetlen palackért 250 dollárt (kb. 75 ezer forintot) kell fizetni.
Valószínű azonban, hogy érkezik majd abból az utánpótlás, erre az utal, hogy a cég szerint a Tesla tequilája csak az USA bizonyos államaiban lesz elérhető.
Mexikóban egyébként nem lelkesültek túlságosan az ötletért. Az ott működő Tequila Szabályozó Tanács egyenesen azt közölte Musk két évvel korábbi bejegyzése után, hogy a "Teslaquila" márkanév a tequila szót idézi, ami viszont különleges védettséget élvez, idézi fel a Reuters.
Nem a saját márkás tequila a vállalat első, szokatlan, de a fogyasztók körében sikeres ötlete. Ahogy az Origo megírta, szintén 2018-ban Musk egy másik cége, az alagútfúró Boring Company, házi lángszórókkal kaszált hatalmas összegeket.