A Szuezi-Csatornát üzemeltető társaság (SCA) várhatóan több mint 10 millió dollár bevételtől esik el, mivel a hajók mostanában inkább a hosszabb útvonalat választva, Afrikát megkerülve a Jóreménység Fokánál hajóznak el és kerülik a rövidebb utat a csatornán keresztül – összegzi a Gcaptain.com.

Az Alphaliner új kutatása szerint a Jóreménység Fokán keresztül haladó hajók száma soha nem volt még ilyen magas.  Jelenleg naponta több mint húsz hajó közlekedik ott Ázsia, Európa, valamint Észak-Amerika keleti partja között ingázva.

IllusztrációForrás: AFP/Khaled Desouki

A konténermennyiség-többlet és a mélyfenék-bunker árak egyedülálló kombinációja inkább arra késztette a tengeri fuvarozókat, hogy kerüljék el a csatornát" – nyilatkozta az elemző, hozzátéve, hogy az elmaradt forgalom miatt csökkent a csatorna bevétele is.

A CMA CGM által üzemeltetett hajóutak mindegyike a Jóreménység Fokán keresztül intézi szállítmányozását.

A két útvonal között mintegy 3.500 kilométer a különbség.

A szakértő hozzátette, hogy a szállítmányozási cégek ritkán választják a hosszabb útvonalakat, ám a koronavírus-járvány okozta kereslethiány miattmostinkább az időigényesebb útvonalat választják az afrikai földnyelvnél.

IllusztrációForrás: Picture-Alliance/AFP/Soeren Stache

A Szuezi-csatorna díjai a hajó méretétől, útvonalától, a szállított konténerek számától és a merülési mélységtől függően változhatnak, de hozzávetőlegesen egy teljesen megpakolt, 20 ezer konténert szállító hajó mintegy 700 ezer dolláros (225,5 millió forint) tranzitdíjat fizet 

az átkelésért.

A csatornát felügyelő hatóság nemrég bejelentette, hogy csökkenti tranzitdíjait, ami az európai kereskedelemben résztvevő hajók 17 százalékát, az amerikai partoktól induló és Ázsiába visszatérő hajók mintegy 60 százalékát érinti.