Az Amazon maradt a világ legértékesebb márkája

2020.06.30. 14:40

Az Amazon megőrizte pozícióját a világ legértékesebb márkájaként, mivel közel harmadával növelte értékét a járvány korlátozások közepette, és elérte a 415,9 milliárd dollárt – összegzi a CNBC.

A Kantar felügyelete alatt a WPP hirdetési csoport megbízásából a BrandZ közzétette a márkaértékek rangsorát. Az évenkénti összesítés a világ száz legértékesebb márkáját rangsorolja piaci értékük és fogyasztói kutatások alapján.

IllusztrációForrás: AFP/David Becker

Míg a koronavírus-kitörésről szóló hírek márciusban negatívan befolyásolták a tőzsdei mozgást, az olyan online vállalkozások, mint az Amazon részvényeinek ára emelkedett, mivel az üzletek bezártak és mindenki házhoz szállíttatott..

Ugyan a lezárások miatt a fogyasztók körében rendkívüli módon megugrott a házhozszállítás, az Amazon logisztikai rendszere jól működött, és ez tovább növelte a márka erősségét. Azoknak a márkáknak nőtt meg igazán az értéke, amelyek lehetővé tették az emberek számára, hogy digitális eszközökkel kényelmesen elérjék őket – olvasható a Kantar jelentésében.

IllusztrációForrás: AFP/Emmanuel Dunand

A vállalkozások ma már megértik, hogy mennyire fontosak a befektetések a márkaépítésbe, hiszen ezek segítségével válnak erősebbé és rugalmasabbá" – nyilatkozta a BrandZ elnöke, David Roth.

A listán szereplő száz márka teljes értéke meghaladja az 5 ezermilliárd dollárt, a 2019-es összeállításhoz képest ez mintegy hat százalékos növekedést jelent.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK