A diszkont-légitársaságok hamarabb tértek magukhoz a járvány után, mint a hagyományos fuvarozók – írja a Magyar Nemzet az Eurocontrol adataira hivatkozva. De nem csak a diszkont légitársaságok optimisták, hanem az olyan nagy cégek is, mint például a Lufthansa.

A koronavírus-járvány miatti leállás minden légi fuvarozót érintett, amelyből megkezdődött a visszatérés, bár eltérő mértékben. Az Eurocontrol főigazgatója, Eamonn Brennan a Twitteren tette közzé a szervezet statisztikáit, melyekből az látszik, hogy a fapados légitársaságok hamarabb magukhoz tértek a járvány csillapodása után, mint a hagyományos társaságok.

Júniushoz képest már jelentős bővülés történt a kínálatban, a diszkont cégek közül épp a magyar gyökerű Wizz Air-nek sikerült az egyik legnagyobb mértékben a visszatérés, az elmúlt két hónapban 260 százalékkal növelve meg az utasszámát, csak júliusban több mint 1,8 millió utast szállítva. Összehasonlításul, a légitársaság idén júniusban alig ötszázezer, míg tavaly júliusban kétszer ennyi utast szállított. A Wizz Air azonban a megnyitott új útvonalak ellenére is óvatos a jövőt illetően, a cég pénzügyi helyreállítása a vírus terjedésétől függ. A légitársaság erős likviditással rendelkezett a világjárvány elején, és június végén elérte tervezett kapacitásának hetven százalékát, ezért arra számít, hogy a harmadik negyedévet 1,6 milliárd euró nyereséggel zárja.

A Wizz Airnek sikeres volt a visszatérése a koronavírus-járvány enyhülése soránForrás: photo by foldhazi.hu /// facebook.com/foldhaziphoto/Arpad Foldhazi

Az adatok szerint a Ryanair is jelentős bővülést ért el a járatok számát tekintve. Az ír légitársaságnak szintén jelentős készpénztartalékai voltak a járvány berobbanása idején, azt állítva, hogy az iparágon belül a legerősebb mérleggel rendelkezik. Ez kihatott a járatok - vírushelyzet enyhülése idején történt - újraindítására is, mellyel a cég a tavalyi érték negyven százalékára növelte meg a szolgáltatásait, július elején napi ezer, augusztusra pedig már napi kétezer repülést biztosítva. A jegyek nagy részét sikerült értékesíteniük, töltöttségi mutatójuk magas, 72 százalékos.

Ezzel szemben a a legnagyobb nemzeti légitársaság, a Lufthansa adatai még nem annyira imponálóak. A repülési kapacitása alig nőtt július 14-e óta és a második negyedévben 96 százalékkal kevesebb bevételt termelt, mint 2019 azonos időszakában, az év első felében pedig 66 százalékkal szállított kevesebb utast, mint egy évvel korábban. Ennek ellenére a cég menedzsmentje úgy ítéli meg a helyzetet, hogy sikerül hozniuk a felemelkedés számait az idei második félévben. Előrejelzésük szerint a rövid és közepes távolságú szolgáltatásaik mintegy kilencven százaléka, míg a hosszú távú hálózatuk hetven százaléka újjáépül októberre.

Forrás: Magyar Nemzet