A jövő repülőtéri irányítását alapozza meg a HungaroControl nagyszabású távoli toronyirányítási projektje, amely újabb fontos állomásához érkezett. Több éves szakmai előkészítés után és a Budapest Airport Zrt.-vel való egyeztetést követően elkezdődik a fejlesztés lelkét jelentő új optikai körgyűrű kiépítése, ami a hazai légi forgalmi irányításban számos további újítást hozhat.

Az integrált toronyirányítási rendszer (mirTWR) megvalósulásával a HungaroControl légi forgalmi irányítói a kor követelményeinek a legmagasabb szinten megfelelő munkakörnyezetben láthatják el a feladataikat, és akár az irányítás helyszínétől jelentős távolságra lévő repülőterek forgalmát is kezelhetik.

A beruházás több egymásra épülő fejlesztésből áll, ezek között kulcsfontosságúnak tekinthető az az infrastrukturális fejlesztés, amely a HungaroControl és a Budapest Airport Zrt. együttműködésében valósul meg. A két cég közötti megállapodás eredményeként a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér területén telepített földfelszíni felderítő szenzorok és kamerák adatai többszörösen biztosított módon érkeznek majd meg a távoli toronyirányító központba. Az újonnan telepítendő negyven darab fix, valamint nyolc mozgatható és zoomolható kamerának köszönhetően a repülőtér és a futópályák megfigyelése még közelebbről, több nézőpontból valósulhat meg, ami hozzájárul a repülésbiztonság további növeléséhez.

A HungaroControl repülésirányító központjaForrás: Polyák Attila - Origo

A mirTWR projekt keretében a légi navigációs szolgáltató az éles irányítási környezet mellett egy készenléti és szimulátor központot is kialakít, amely a szolgáltatás folyamatos rendelkezésre állását biztosítja.

A HungaroControl két éve készült el a helyszíntől független repülőtéri irányítást biztosító Remote Tower fejlesztésével, ezáltal a hasonló méretű légikikötők közül a budapesti a világelső, ahol ez az innovatív megoldás alkalmazható. A fejlesztésre 2018-ban a vállalat történetének eddigi legnagyobb támogatását, mintegy hárommilliárd forintot nyert el a társaság.