A halloweenhez senki sem ragaszkodik jobban, mint - főként Észak-Amerikában - az álarcot viselő kisgyerekek, no és persze az édességgyártók. Az idei évben azonban a koronavírus-járvány erre az ünnepre is kihatással van. A Fortune magazin riportjából kiderül, mire számítanak az édességgyártók és hogyan készülnek a "csokit-vagy-csalunkra" távolságtartással.

A halloween egy kelta eredetű, ám jellegzetsen angolszásznak számító ünnep, amit október 31-én tartanak. Az ősi hagyományokból kialakult ünnep a jelmezes édességkéregetésről, ijesztgetésről, töklámpa faragásról, beöltözős partikról szól. Tipikusan egy olyan alkalom, amikor tömegek találkoznak tömegekkel.A gyerekek házról házra járnak kisebb csoportokba tömörülve és édességet gyűjtenek, míg a felnőtt korosztály többnyire házibulikban vagy hivatalos rendezvényeken múlatja az időt.

Ez a viselkedés teljesen ellentmond annak, amit a járvány miatt tanácsolnak az embereknek, hiszen a társas érintkezés jelentősen növeli a vírus átadásának kockázatát.

Halloweeni jelmezes buli.Forrás: Shutterstock

Az édességgyártók kiemelten készülnek erre a körülbelül 10 hetes időszakra. A Mars Wrigley két évre előre tervezi az ünnepet, a Hershey cég bevételének pedig 10 százaléka keletkezik ekkor. Így jogosnak tűnik a kérdés, hogy az idei, koronavírusos év, milyen hatást gyakorol ezen cégekre és teljesítményükre.

Mindehhez azonban hozzátartozik, hogyaz édességgyártókat a járvány pozitívan érintette, idén 9 százalékkal nőttek az eladásaik, mivel az emberek a konzerveken és porleveseken túl édességet halmoztak fel a legtöbbet otthonaikban. Páldául a Ferrero értékesítési adatai például megegyeznek a korábbi évekéivel, így összességében ennél a vállalatnál nem aggódnak a forgalom visszaesése miatt.

Hershey édességgyártó vállalat vezérigazgatója szerint a fogyasztók kreatív és biztonságos módszerekkel fognak előrukkolni az ünnepre. Hozzátette, hogy ez egy szabadtéri ünnep, ahol eleve szinte mindenki valamilyen maszkot visel."

null

null

A cég idén még nagyobb hangsúlyt fektet azokra a fogyasztókra, akik saját maguk részére vásárolnak édességet. A vállalat mérése alapján az eladások 50 százalékát eddig is ezek a vásárlók tették ki. Így amennyiben vissza is esne a járvány miatt az ünnep alatt gazdát cserélő édességek mennyisége, a saját maguk számára vásárlók kompenzálhatják a kieső mennyiséget.

A Mars Wrigley pedig egy külön applikációt is létrehozott Treat Town néven, melyben a felhasználók virtuális édességkrediteket adhatnak, melyek később valós csemegékre válthatók a kiskereskedőknél.

A cég nem titkolt célja, hogy márkanevét életben tartsa, illetve növelje termékeinek eladását a járványos időszak halloweenje alatt is.

IllusztrációForrás: Shutterstock

A cégek kockázatkerülő magatartást folytatnak, kevesebb szezonális terméket dobtak például piacra, így a felesleget később is árusítani tudják.

Azt persze kár lenne figyelmen kívül hagyni, hogy az idei halloween az USA-ban is megosztja az embereket. Vannak, akik nagyon veszélyesnek tartják megtartását, de sokan úgy vélik, most sem lesz nagyobb esély a fertőzésre, mint egyébként lenne. A Harris Poll felmérése alapján a fiatal gyermekes szülők körében végzett felmérésből kiderül, hogy háromnegyedük szerint a Halloween minden eddiginél fontosabb idén a gyermekeik számára.

Az USA-ban helyi szinten eltérő a szabályozás az ünnepet illetően. Vannak városok, ahol a nagy közös rendezvények elmaradnak, de a gyerekek házról-házra vándorlását nem tiltják meg, csupán nem ajánlják.

Salem városa már hetekkel november előtt magára öltötte a külsőségeket.Forrás: Juhász Péter

Létrehoztak egy kormányzati honlapot, ahol zónánkénti ajánlásokat fogalmaztak meg a biztonságos ünnepléssel kapcsolatban. Így azok a gyerekek, akik a piros zónában ünneplik a Halloweent sem maradnak ki teljesen az ünnepi varázsból.

Az ajánlások között szerepel, hogy videó cseten keresztül rendezzenek jelmezversenyt, csináljanak kincsvadászatot a házban vagy nézzenek az ünnephez kapcsolódó filmeket.