Hatalmas rekordokat dönt a japán mozikban a Demon Slayer című anime sorozatból készült film, amely azonban nem csak a mozik bevételeit húzza fel. A társforgalmazó Sony is igen sokat keres, de a japán gazdaság több más ágazatából is kerülnek ki nyertesek.

Október 16-án debütált a japán mozikban a Demon Slayer című anime sorozatból készül mozifilm (teljes nemzetközi címén: Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- The Movie: Mugen Train), amely elképesztő két hetet produkált eddig a szigetországban. Mindössze tíz nap kellett ahhoz, hogy elérje a 100 millió dollárnak megfelelő jegyár bevételt, ami az eddigi leggyorsabb ütem volt Japánban.

A filmet egyébként 403 moziban (köztük 38 IMAX moziban) mutatták be, az Egyesült Államokban és Kanadában azonban majd csak 2021-ben kerül mozikba (a Funimations Films forgalmazásában), vagyis a következő hónapok még tovább erősíthetik a film sikerét.

A Sony részvényárfolyamának idei teljesítményeForrás: Investing.com

A Demon Slayer sikere azonban nem csak a mozik bevételeit húzza föl. A Sony ugyanis a film egyik társforgalmazója, amely épp most emelte meg az éves profitvárakozását, részben épp a Demon Slayer kezdeti erejére hivatkozva – de a vállalat videojáték szegmense is igen erősen teljesíthet a következő időszakban.

A vállalat közlése szerint a július-szeptember közti időszakban 317,76 milliárd jenes (3 milliárd dollár) profitot értek el, ami 13,9 százalékos növekedés volt a tavalyi év azonos időszakához képest – írja a Reuters.

A Sony emellett jelezte, 700 milliárd jenes éves nyereségre számítanak erre az évre, szemben a korábban várt 620 milliárddal. Az elemzői konszenzus egyébként 672,33 milliárd jen.

Ezzel párhuzamosan több más céget is a magasba emel a Demon Slayer.

A Kura Sushi nevű étteremlánc, amely 460 éttermet üzemeltet Japánban, 14 százalékot erősödött a tőzsdén ebben a hónapban, és olyan magasságban forog, amelyre 2018 óta nem volt példa. Mindezt úgy, hogy a benchmark Topix részvényindex ugyanebben az időszakban 0,4 százalékos gyengült.

A Kura Sushi sikere annak tudható be, hogy összekapcsolt egy kampányt az anime bemutatásával. Az együttműködés keretében a fogyasztók egy játékban vehetnek részt, melynek során különböző, a filmből ismerős karakterekhez kapcsolódó ajándéktárgyakat nyerhetnek.

Japánban a gazdaság széles körét felhúzza a Demon Slayer sikereForrás: Shutterstock

Hasonló cipőben jár a Dydo Group Holdings nevű italgyártó is, amely a karakterek képeit helyezte el a dobozos kávéin. Az akció akkora siker, hogy a kávék eladásai majdnem 50 százalékkal bővültek októberben a megelőző év azonos időszakához képest – miután a cég több mint 50 millió Demon Slayeres kávét adott el. A Dydo részvénye kedden 4 százalékot emelkedett, ami a legnagyobb erősödés volt május óta.

Nem csak a sushi és a kávé eladásait húzta azonban föl a Demon Slayer. A sorozat és a film karaktereiből készült figurákat forgalmazó SK Japan részvénye közel megduplázódott, mióta a filmet bemutatták, de a szintén karakter játékokban érdekelt Kotobukiya papírja is szárnyal a tőzsdén.