Per indul egy gyorsétteremlánc tonhalas szendvicse miatt

Subway étterem, fast food, gyorsétterem, tuna sandwich, halas szendvics 
 
 Penang,,Malaysia,-,July,23,,2019,:,Close,Up,Hand tray,commercial,franchise,lunch,salad,sign,facade,american,logo,
PENANG, MALAYSIA - JULY 23, 2019 : Close up hand holding Subway Tuna Sandwich set. It is a privately held American fast food restaurant franchise that primarily sells submarine sandwiches and salads.
Vágólapra másolva!
Két vásárló állítása szerint a Subway tonhalszendvicsében egyáltalán nincs tonhal, sőt olyan biztosak a megállapításukban, hogy 5 millió dolláros pert indítottak a gyorséttermi óriás ellen. A Subway szóvivője tagadta a „komolytalan" vádakat és megerősítette, hogy a szendvicseket áruló vállalat száz százalékban főtt tonhalat használ a frissen elkészített szendvicsekben.
Vágólapra másolva!

A kaliforniai Karen Dhanowa és Nilima Amin állítása szerint a népszerű Subway megtéveszti az embereket, mivel a tonhalszendvicse valójában egyáltalán nem tartalmaz tonhalat. Múlt héten pert is indítottak a gyorsétterem ellen, mivel tavaly a szendvicslánc üzletéből tonhalas szendvicset rendeltek, és mivel a rendelés állításuk szerint nem tartalmazta a reklámozott halat, átverve érzik magukat.

A bírósági iratokban az szerepel, hogy a terméket egymástól független teszteléseknek vetették alá, amelyeknek az eredménye az lett, hogy a termék nem taralmazza a reklámozott halat.

A cég határozottan tagadta a vádakat, miszerint - állítja a két kaliforniai nő - a vállalat különféle készítmények keverékével próbálja meg leutánozni a tonhal ízét a szendvicseikben, ami nem minősül tonhalnak.

A Subway tonhalas szendvicse, még a járvány előtt egy étteremben Forrás: shutterstock

A beadvány állítása szerint a szendvicseket áruló vállalat pénzmegtakarítás céljából téveszti meg az embereket, ezzel is növelve a profitot a gyanútlan vásárlók kárára.

A pert indító nők ügyvédje, Shalini Dogra, beszámolt a The Washington Postnak arról, hogy megállapították, hogy a szendvicsben tonhalként reklámozott összetevő nem tonhal, illetve nem is hal volt. Így nem meglepő, hogy a duó csalással, szándékos és hanyag félrevezetéssel, illetve indokolatlan gazdagodással szemben indított pert a vállalattal szemben.

A vállalat szóvivője „alaptalannak" és „komolytalannak" nevezte az állításokat, illetve elmondása szerint ezek mind megfelelő vizsgálat nélkül megfogalmazott vádak. Továbbá határozottan amellett érvelt, hogy a Subway 100 százalékban főtt tonhalat szállít az éttermeihez, amelyet majonézzel keverve használ a frissen elkészített szendvicseiben.

Külön kiemelte, hogy a tonhaluk minősége és íze miatt az egyik legnépszerűbb termékük a halas szendvics.

A vállalat képviselője elmondta, hogy ezek az állítások kárt okozhatnak az üzleteiknek és a kisvállalkozóiknak, akik fáradhatatlanul azon dolgoznak, hogy betartsák a magas követelményeket, amelyeket a cég elvár. Mindemellett a gyorséttermi vállalatnak nem ez volt az első jogi csatája, szeptemberben az ír legfelsőbb bíróság kimondta, hogy túl sok cukor van a vállalat szendvicsében ahhoz, hogy „kenyérnek" lehessen tekinteni.