Noha a 2020-as évben számos elemzés foglalkozott a Tesla vagy a bitcoin lenyűgöző szárnyalásával, az amerikai óriásvállalatok is folyamatosan növelni tudták az értékeiket. Végül az év végén négy cég is 1000 milliárd dollár fölötti piaci értékkel büszkélkedhetett – írja a 24/7 Wall St.
A csoport élén egyértelműen az Apple áll.
Az iPhone gyártója ugyanis az egyetlen cég, amely 2000 milliárd dollár fölötti (pontosan 2270 milliárd dollár) piaci értékkel zárta a 2020-as évet.
A társaság felívelését elsősorban az iPhone 12 kiadása fűtötte, amivel az Apple is belépett az 5G-kompatibilis készülékek piacára.
Amellett, hogy az ünnepi eladások igen erősek voltak, az Apple szolgáltatói ágazata már a leggyorsabban növekvő divíziónak számít. Az viszont továbbra is izgalmas kérdés, hogy az Apple TV+ streaming szolgáltatás hogyan tud majd versenyezni az olyan szereplőkkel, mint a Disney+, a Netflix vagy az Amazon Prime.
A Microsoft 1680 milliárd dolláros piaci értékkel zárta a múlt évet, ahogy a vállalat a világ második legnagyobb felhőalapú informatikai cégévé lépett elő – kiegészítve a társaság erejét a PC-k és az operációs rendszerek piacán.
A Microsoft jelenleg az Amazonnal versenyez a felhőben, és az új évben várhatóan ez a csata határozza majd meg a Microsoft értékének mozgását.
Az Amazon a 2020-as év egyik nagy nyertese volt, ahogy a lezárások miatt szárnyalni kezdett az online kereskedelem.
A társaság végül 1630 milliárd dolláros piaci értékkel fejezte be az évet, köszönhetően elsősorban az e-kereskedelmi üzletágnak – különösen az év végi ünnepi időszakban.
Noha az Amazon igen erős szereplő a streaming piacon is a Prime Video szolgáltatásával, az elemzők mégis inkább a felhőalapú informatikai divízióra (Amazon Web Services) helyezik a hangsúlyt. Egyes szakértők szerint ugyanis ez az üzletág adja már a cég értékének nagyjából felét.
Végül az Alphabet 1190 milliárd dolláros piaci kapitalizációval zárta 2020-at, ami elsősorban a Google erejének volt köszönhető a keresőmotorok piacán (az Alphabet a Google holdingvállalata).
Ezen a téren jelenleg a legnagyobb kihívást a szövetségi kormány, és nem a piaci versenytársak jelentik.
A cégnek ugyanis egyre nagyobb nyomással kell szembenéznie a Google túlzottnak tartott dominanciája (gyakorlatilag monopolhelyzete) miatt.
Emellett a YouTube és a felhőalapú informatikai üzletág is igen jelentősen hozzájárult az Alphabet növekedéséhez. A nagy kérdés azonban az lesz, egyben tud-e maradni a vállalat a kormány felől érkező kihívások mellett.