Ahogy az Origo megírta, Abdullah Abdel-Gawad nem örült különösebben annak, hogy munkája révén mémek sztárjává vált ő és az általa irányított markológép. Baja ugyan nem volt vele, de azzal már inkább, hogy - közösségi felületeken hagyott korábbi bejegyzései szerint - még mindig nem kapta meg az erőfeszítéseiért neki járó anyagi ellentételezést, azaz a túlórapénzt.
A 28 éves munkagépkezelő több napon át, napi 21 órát dolgozott azon, hogy kiszabadítsa a csatornába szorult gigantikus teherhajót, az Ever Givent.
Április első napjaira azonban - állítása szerint - még mindig nem kapta meg a Szuezi-csatorna Hatóságtól jogos járandóságát.
A csatornát felügyelő szervezetnél végül úgy döntöttek, saját bejegyzésben tesznek rendet az ügyben. Közösségi oldalukon azt írják, hogy mindössze pletyka, hogy a hatóság nem fizette ki Adbel-Gawad-ot.
A helyzet ugyanis az, hogy a férfi nem a hatóság alkalmazásában áll, hanem egyik külső vállalkozójuk, a Newgaz a foglalkoztatója.
Következésképpen, kifizetni a gépkezelőt is ennek a cégnek kell. A hatóság a krízis alatt több céggel kötött szerződést a mentési munkálatokban való részvételre, az egyik ilyen Abdel-Gawad alkalmazója.
A hatóság bejegyzésében azt is részletesen leírja, hogy egyáltalán nem vitatják a szakember igényét a túlórapénz kifizetésére. Részükről pedig minden olyan kötelezettségüket teljesítették alvállalkozójuk irányába, ami alapján az megkaphatja jogos járandóságát munkája után. Egyúttal arra kérik a nyilvánosságot, hogy ne üljenek fel azoknak a híreszteléseknek, melyek a hatóság nem teljesítése kapcsán terjednek, a média képviselőit pedig arra kérték, mindig hivatalos forrásokból tájékozódva számoljanak be a fejleményekről.
Ahogy az Origio megírta, a hajó kiszabadításával az ügynek még nincs vége. Hosszú pereskedés kezdődhez a hatóság által követelt 1 milliárd dolláros kártérítésért.