Így néz ki a kínai szupervonat, amely majdnem olyan gyors, mint egy repülő - képek

maglev, új kínai maglev, kína, vonat, közlekedés, vasút, Southwest Jiaotong University
People visit a prototype magnetic levitation train developed with high-temperature superconducting (HTS) maglev technology at the launch ceremony in Chengdu, in southwestern China's Sichuan province on January 13, 2021. (Photo by STR / AFP) / China OUT
Vágólapra másolva!
A kínai Csingtao városában bemutatták az óránként akár 600 kilométer megtételére képes új csodavonatot. A Maglev vonatok - amelyeken a kerekek helyett elektromágnesek vannak -, a tervek szerint az évtized végére a kínai vasúti közlekedés alapjárművévé válnak.
Vágólapra másolva!

A kínai Maglev-vonat töltheti ki a szakadékot a jelenlegi 350 km/h sebességű gyorsvonat és a 800 km/h gyorsasággal száguldó repülőgépek között. Jelenleg ez a leggyorsabb vonat a világon, és bár a gyártó, a China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) azt állítja, hogy tisztán kínai termékről van szó, valójában a szabadalom Németországból származik.

Ahogy a neve is sugallja,

a vonat mágneses erővel lebeg a sínek felett, és az egyetlen dolog, ami megakadályozza, hogy még ennél is gyorsabban menjen, az a légellenállás.

Peking tervei szerint a Maglev-vonatok lesznek a főszereplői a közeljövő vasúti közlekedésének, hiszen csendesebbek, megbízhatóbbak, és nagyobb utaskapacitással is rendelkeznek az elődeiknél.

Kattintson a képre, hogy lássa a jövő szupervonatait!

lebegő mágnesvasút, vasút, vonat, maglev, mágnes, kína, szupergyors, szupervonat
lebegő mágnesvasút, vasút, vonat, maglev, mágnes, kína, szupergyors, szupervonat
lebegő mágnesvasút, vasút, vonat, maglev, mágnes, kína, szupergyors, szupervonat
lebegő mágnesvasút, vasút, vonat, maglev, mágnes, kína, szupergyors, szupervonat
lebegő mágnesvasút, vasút, vonat, maglev, mágnes, kína, szupergyors, szupervonat
lebegő mágnesvasút, vasút, vonat, maglev, mágnes, kína, szupergyors, szupervonat
lebegő mágnesvasút, vasút, vonat, maglev, mágnes, kína, szupergyors, szupervonat
lebegő mágnesvasút, vasút, vonat, maglev, mágnes, kína, szupergyors, szupervonat
lebegő mágnesvasút, vasút, vonat, maglev, mágnes, kína, szupergyors, szupervonat
lebegő mágnesvasút, vasút, vonat, maglev, mágnes, kína, szupergyors, szupervonat
lebegő mágnesvasút, vasút, vonat, maglev, mágnes, kína, szupergyors, szupervonat
lebegő mágnesvasút, vasút, vonat, maglev, mágnes, kína, szupergyors, szupervonat
lebegő mágnesvasút, vasút, vonat, maglev, mágnes, kína, szupergyors, szupervonat
lebegő mágnesvasút, vasút, vonat, maglev, mágnes, kína, szupergyors, szupervonat
lebegő mágnesvasút, vasút, vonat, maglev, mágnes, kína, szupergyors, szupervonat

Ezek a vasutak még a repülőgépek egy részét is helyettesíthetik a jövőben, hiszen olyan csendesek, hogy - a légi járművekkel ellentétben - akár városközpontból is indulhatnak.Egy dolog azonban még akadályozza a tömeges bevezetést, mégpedig a Maglev pályahálózatok hiánya. Jelenleg Kínában csak egy Maglev "sín" áll készen a kereskedelmi használatra, amely a sanghaji Putung repülőterét köti össze a város Longyang Road-i állomásával. Ez a 30 km-es út körülbelül hét és fél percet vesz igénybe, amelyen a vonat 430 km/h sebességgel robog.

A hírek szerint

a közeljövőben több új Maglev-pálya is kiépül a kínai nagyvárosok között, azonban még öt -tíz évig is eltarthat a rendszeres járatok beindítása.

Ezután viszont, rendkívül népszerűvé válhatnak a rapidszerelvények, hiszen míg Pekingből Sanghajba a repülőút körülbelül 2 órát vesz igénybe, és a jelenleg közlekedő gyorsvonatok 5,5 óra alatt teszik meg ezt a távolságot, addig Maglevvel ugyanez 2,5 órát vesz majd igénybe. Rengeteg idő megspórolható viszont a reptérre való kijutás elkerülésével, hiszen a járatok a városközpontból indulnak majd.

A prototípus sikereit látva olyan országok, mint Japán és Dél-Korea is tervbe vették a Maglev-vasúthálózatok kiépítését, habár a magas költségek és a jelenlegi pályainfrastruktúrával való összeegyeztethetetlenség egyelőre ezekben az államokban is lassító tényezőnek számít.