A kollekció három olyan babát tartalmaz, amelyek teste 90 százalékban újrahasznosított, óceánba tartó* műanyag alkatrészekből készült, de a sorozat részeként egy olyan „Együtt a Földért" strandbisztrót és kiegészítőket is piacra dob a gyártó, amelyek több mint 90 százalékban újrahasznosított műanyagból készültek. A játékgyártó további célja, hogy 2021 végéig a csomagoláshoz 95 százalékban újrafeldolgozott vagy FSC tanúsítványú papírt és farostot használjanak.
Az új Barbie kollekció bevezetése része a Mattel azon törekvésének, hogy a márka minél több vásárlóját környezettudatosságra inspirálja. Hiszünk abban, hogy akár egy játékbaba is képes a változást elindítani, mégpedig a sokszínűség, a befogadás, az esélyegyenlőség és a fenntarthatóság terén egyaránt."
– mondta el Török Kata, a Mattel Magyarországi brand managere.
A fenntarthatósági törekvéseinek részeként a játékgyártó a közelmúltban elindította „Egy jobb jövő felé vezetünk" programját is, amelynek célja, hogy 2030-ig minden Matchbox kisautó, játékszett és csomagolásuk esetében 100 százalékban újrahasznosított, megújuló vagy bioalapú műanyagra térjen át. Tavaly emellett a Mattel számos olyan játékot is bemutatott, amelyek megfelelnek ennek az elkötelezettségnek, beleértve a bioalapú műanyagokból készült Fisher-Price® Baby's First Blocks és az itthon is kapható Fisher-Price® Rock-a-Stack® termékeket, valamint a három bioalapú műanyagból készült MEGA Bloks® készletet és az UNO® Nothin 'But Paper-t, az első celofán csomagolóanyagok nélküli, teljesen újrafelhasználható UNO® paklit.
* A műanyag alkatrészek 90%-a a vízi közlekedési útvonalak 50 km-es körzetéből, hulladékgyűjtő szolgáltatással nem rendelkező területről származik. A baba feje, cipői és néhány egyéb alkatrész kivételt képezhetnek.