Fejlesztené az áruforgalom kezelését a záhonyi ipari övezet és a Rail Cargo Hungária

új selyemút
(160914) -- BEIJING, Sept. 14, 2016 (Xinhua) -- File photo taken on July 18, 2013 shows the first direct cargo train leaving from Zhengzhou to Europe at the railway container center in Zhengzhou, capital of central China's Henan Province. Zhengzhou is one of the Chinese cities having direct cargo trains to Europe. Starting from Zhengzhou, a logistics center and transport hub in Henan, the 10,214-kilometer Zhengzhou-Europe international shuttle train crosses the border at the Alataw Pass in Xinjiang before passing through Kazakhstan, Russia, Belarus and Poland on its way to Germany's Hamburg. The Zhengzhou-Europe express railway service, which opened in July, 2013, has brought more imported goods, such as IT products, clothes, food and automobile parts to Chinese and European customers. The ancient Silk Road linked China and Europe, and people along the road traded not only commodities but exchanged their cultures and civilizations. Today, cargo trains were a logical development, opening a new channel for the transfer of goods to and from China's central and western regions to compete with the traditional maritime route from the east coast. (Xinhua/Zhu Xiang) (zyd)
Vágólapra másolva!
Szándéknyilatkozatot írt alá a CELIZ Konzorcium (Central-European Logistics and Industrial Zone, magyar nevén Záhony Logisztikai és Ipari Övezet) és a Rail Cargo Hungária (RCH) a távol-keleti intermodális forgalom hatékonyabb kezeléséről - közölte a két társaság.
Vágólapra másolva!

A közlemény szerint a Kína és Európa közötti vasúti forgalom a következő években jelentősen bővül, és ezzel Magyarország is nyerhet, ha sikerül javítani a határon az árukezelés infrastrukturáját.

Illusztráció Forrás: AFP/Xinhua News Agency/Zhu Xiang

Nemzetgazdasági érdek, hogy a 6. számú mediterrán vasúti korridor magyar közreműködést igénylő forgalma emelkedjen, mivel így az adó-, vám- és egyéb logisztikai bevételek is nőnek.

Az érkeztetési és logisztikai kapacitáson múlik, hogy a rendkívüli mennyiségű távol-keleti küldeménynek mekkora része kerül be innen az uniós piacra

- tették hozzá.

A szándéknyilatokozatot a közlemény szerint a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója is üdvözölte. Homolya Róbert szerint a vasúttársaságnak is érdeke a záhonyi fejlesztés, amely ráadásul a környezetterhelést is csökkenti. Az EU a közlekedésből származó széndioxid-kibocsátást 90 százalékkal csökkentené 2050-ig, ezért a közúti fuvarozás jelentős részét más megoldásokkal, jelentős részben vasúttal kell kiváltani - tette hozzá.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a vasutat nevezte a következő 10 év legjelentősebb közlekedésfejlesztési célpontjának

- írták.

Mosóczi László szerint a csaknem 6 ezer milliárd forintnyi fejlesztéssel a kormány azt szeretné elérni, hogy Magyarország Közép-Európa teherszállítási, logisztikai és elosztó központjává váljon. Az államtitkár közölte, hogy a Budapestet délről elkerülő teherforgalmi vonal (V0) előkészítéséhez kapcsolódó közbeszerzés márciusban elkezdődhet, a környezetvédelmi engedély 2023 tavaszára várható - olvasható a közleményben.