Ismét megugrott a gyémántok iránti kereslet

gyémánt, drágakő,
Vágólapra másolva!
Ahogy tavaly a koronavírus-járvány hatásai a gyémántipart is elérték, a termelők több milliárd dollárnyi csiszolatlan gyémántot tartalékoltak a széfekben, mivel nem volt elegendő kereslet azokra. Az elmúlt időszakban azonban visszatértek a vásárlók, és elkezdődhetett a tartalékok leépítése.
Vágólapra másolva!

Hatalmas mennyiségű gyémánttartalék halmozódott fel az elmúlt hónapokban, ahogy a gyémántpiacon alig lehetett értékesíteni a drágaköveket, elsősorban a koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásai miatt. Most azonban hirtelen megváltozott a helyzet, és az eladók egyre nagyobb kereslettel szembesülnek – írja a Mining.com.

Ez pedig igen jól jön, nem csupán a bányacégeknek, de azoknak a vállalatoknak is (például a csiszolóknak), amelyek a bányák és a fogyasztók között foglalnak helyet a piacon.

Az olyan nagy bányacégek, mint a De Beers vagy az Alrosa most azzal szembesültek, hogy az indiai és antwerpeni csiszolók hirtelen elkezdték pótolni a készleteiket,

köszönhetően elsősorban az ünnepi szezon erős eladásainak. Ahogy ugyanis a gazdag vásárlók nem tudtak utazni, sokan inkább olyan luxuscikkeket vettek, mint a gyémánt.

Visszapattant a gyémánt iránti kereslet Fotó: Shutterstock

A De Beers ezen a héten közölte, 13,5 millió karát (1 karát nagyjából 0,2 gramm) gyémántot adtak el az idei első negyedévben, ami majdnem a duplája volt az ebben az időszakban bányászott mennyiségnek. Következésképpen a vállalat elkezdhette leépíteni a tavaly felhalmozott készleteit. Noha a cég nem teszi közzé hivatalosan a készleteinek mennyiségét, az ügyet ismerő források szerint a De Beers készletei mára visszaálltak a normális szintre.

Mindeközben az orosz Alrosa készletei a március végéig tartó hat hónapban nagyjából 60 százalékkal 12,8 millió karátra csökkentek – ami a legalacsonyabb készletszint az elmúlt három évben.

A megugró keresletnek köszönhetően pedig a bányacégek elkezdhettek árakat is emelni. A De Beers például a tavalyi év eleje óta folyamatosan emeli az árait, visszatérve a járvány előtti szintekre. A vállalat az idei első három értékesítési körében több mint 1,6 milliárd dollárnyi nyersgyémántot adott el, ami a legnagyobb szám 2018 óta.

Mindazonáltal továbbra is számos kockázat van még a piacon. Az év eleje ugyanis tipikusan a legerősebb időszaknak számít. Ha tehát az idei év további részében csökken a kereslet, akkor az ismét kedvezőtlen árnyomást helyezhet a gyémántokra.