Kétmilliárd fontból épülnek szupergyors golyóvonatok a briteknek

The HS2 high-speed train is set to transform the UK's rail net.
Vágólapra másolva!
A projekt keretében a japán technológiát az európai szakértelemmel egyesítve hozzák létre a világ leggyorsabb, legcsendesebb, egyúttal kiemelkedő energia-hatékonyságú vonatait.
Vágólapra másolva!

A napokban 2 milliárd font értékű (863 milliárd forint) szerződést írtak alá Londonban a High Speed 2 vasútvonal vonatainak építésére, amelyeket a japán Hitachi és a francia Alstom közösen gyárt majd le a brit üzemekben.

A 200 méter hosszú, nyolc kocsiból álló szerelvények építése 2025-ben kezdődik, és 2027-ben gördülnek le a gyártósorról. Az 1. fázisban London és Birmingham között közlekednek, és 360 km/óra sebességgel szállítják majd az utasokat, habár a szerelvények akár a 400 km/órás száguldásra is képesek.

A brit HS2 vonatok a japán Shinkansen technológiájának mintájára készülnek Forrás: Wikipedia

Az 54 vonatból álló flotta 100 százalékban elektromos lesz, és a világ energia szempontjából leghatékonyabb vonatai közé tartoznak majd, köszönhetően az alacsonyabb szerelvénytömegnek, valamint az egyedülálló aerodinamikai kialakításnak.

Mindegyik vonat körülbelül 200 méter hosszú lesz, de lehetőség nyílik majd két egység összekapcsolására is, hogy egy 400 méteres járművet hozzanak létre, akár 1100 ülőhellyel.

A vonatok az új HS2 vasúti hálózaton és a már meglévő vonalakon is közlekedhetnek majd, és az igéretek szerint a felére csökkentik a nagyobb városok közötti utazási időt.

A HS2 vonatok a tervek szerint kulcsfontosságú városokat kötnek majd össze és körülbelül 30 millió embert, vagyis az Egyesült Királyság lakosságának körülbelül a felét fogják kiszolgálni Forrás: Hitachi Rail Ltd

A HS2 vonal egyik fő funkciója az lesz, hogy gyors és megbízható összeköttetést biztosítson London, Birmingham, Manchester és Leeds között.

A vonaltól egyrészt a mostani vasúti zsúfoltság csökkenését, valamint a nagyvárosok vonzáskörzetében a gazdaság beindulását várják.

A gigantikus vasúti beruházás összköltsége meghaladja a 100 milliárd fontot, amely több mint 43 ezer milliárd forint, ezzel pedig Európa és egyben a világ legdrágább vasúti beruházása lesz.