Szijjártó Péter: Magyarország a globális járműipari forradalom egyik éllovasává lépett elő

lítium, akkumulátor, gyár
(201129) -- TANGSHAN, Nov. 29, 2020 (Xinhua) -- A worker operates on a production line at a lithium battery factory in Tangshan, north China's Hebei Province, Nov. 29, 2020. Lithium battery production has recently become a leading industrial sector in Lubei District of Tangshan. It is estimated that local manufacturers turn out 780 million yuan (about 118 million U.S. dollars) worth of lithium batteries every year. (Xinhua/Yang Shiyao) (Photo by Yang Shiyao / XINHUA / Xinhua via AFP)
Vágólapra másolva!
Az autóipar mára kétségtelenül a magyar gazdaság gerincoszlopává vált, s hazánk az elmúlt időszakban nem pusztán tartani tudta a tempót, hanem a globális járműipari forradalom egyik éllovasává lépett elő - közölte csütörtökön Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
Vágólapra másolva!

A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető a Nice LMS zöldmezős beruházásának bejelentésén arról számolt be, hogy a dél-koreai akkumulátoripari beszállító cég új üzemet és ezzel hatvan munkahelyet hoz létre Vácon.

A projekt értéke 5,2 milliárd forint, ehhez a kormány 467 millió forintos támogatást nyújt.


Leszögezte: a magyar autóipar termelési értéke 2010-ben 3600 milliárd forint volt, míg 2021-ben 9400 milliárd forint, és a lendület mindenfajta rossz hír és nehézség ellenére sem csökkent, ugyanis ez az idei év első négy hónapjában elérte a rekordnak számító 3500 milliárd forintot.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter beszédet mond a Nice LMS Hungary Kft. beruházásbejelentő sajtótájékoztatóján a Külgazdasági és Külügyminisztériumban 2022. július 7-én Forrás: MTI/Kovács Tamás

Kiemelte, hogy az iparág napjainkban jelentős átalakuláson megy keresztül, és így aki az elektromos autóipari beruházásokat megnyeri, az a jövőt nyeri meg magának.

- fogalmazott.

Szijjártó Péter ennek kapcsán rámutatott, hogy

Magyarország a világ harmadik legnagyobb elektromos akkumulátorgyártó kapacitásával rendelkezik,

ráadásul ez a jelenlegi évi 50 gigawattóráról 2025-re 150 gigawattórára nő. Az elektromos akkumulátorok exportjában hazánk a világranglista ötödik helyén áll - tette hozzá.

Kijelentette, hogy az elektromos autóipar "passzátszelét keletről fújják", a térség vállalatainak technológiai újításai így az európai gyártók körében is keresettek.

Ennek megfelelően Magyarországra is zömében Ázsiából érkeznek elektromos autóipari vállalatok, amelyek már több mint húsz településen vannak jelen országszerte - emelte ki.

A miniszter kitért arra is, hogy a legtöbb beruházás - 2019 és 2021 után - jó eséllyel idén is Dél-Koreából fog érkezni az országba.

Képünk illusztráció Forrás: Xinhua via AFP/Xinhua News Agency.All Rights Reserved/Yang Shiyao

A kétoldalú kereskedelmi forgalom tavaly mintegy 4,8 milliárd dollárral "soha nem látott magasságba emelkedett", és az idei év első négy hónapjában is 22 százalékos volt a bővülés. A dél-koreai vállalatok mára a negyedik legnagyobb beruházói közösséget alkotják Magyarországon.

A váci lesz az első európai gyára a Nice LMS-nek, amely Dél-Koreán kívül jelenleg csak Vietnámban és Kínában rendelkezik ilyen érdekeltségekkel.