Az amerikai felnőttek körében 2020 óta megháromszorozódott, 3-ról 10 százalékra emelkedett a TikTokon hírfogyasztók aránya. A Pew Research Center friss kutatása szerint
a 30 év alatti felnőtteknek már több mint negyede használja rendszeresen a TikTokot arra, hogy a világ eseményeiről tájékozódjon
– írja a Quartz.com.
Ez pedig élesen szembemegy az általános országos trenddel. A Pew adatai szerint ugyanis 2020 óta folyamatosan csökken azoknak az amerikaiaknak a száma, akik következetesen a közösségi médiából tájékozódnak.
A TikTok jelentőségét pedig a Pew kutatása valószínűleg jócskán alul becsüli, mivel a kutatók nem vizsgálták a 18 év alattiakat, akik körében igazán népszerű a platform.
A 12 és 17 év közti amerikai tinédzsereknek ugyanis közel kétharmada használja a TikTokot.
Ez még az Instagram 57 százalékos arányánál is magasabb.
Andrew Grant, a Pew szóvivője hangsúlyozta, hogy TikTok szerepe a hírek terjesztésében még fejlődő szakaszban van. A Twittert használók körében például 53 százalék támaszkodik rendszeresen a platformra hírekért, míg a TikToknál ez az arány csupán 33 százalékos. Ez a Reddithez (37 százalék) és a YouTube-hoz (30 százalék) hasonlítható arány. A TikTok esetében azonban erőteljes növekedés figyelhető meg a felhasználói hírfogyasztásban, ugyanis platformon rendszeres hírfogyasztók aránya 2020-ban még csak 22 százalék volt.
A legnagyobb esést a Facebook szenvedte el. 2020-ban a Facebook felhasználóinak még 54 százaléka rendszeresen itt fogyasztott híreket, ám ez az arány 2022-re 44 százalékra csökkent.
Nem meglepő tehát, hogy a hagyományos médiavállalatok is egyre nagyobb számban aktívak a TikTokon, elsősorban annak érdekében, hogy népszerűsítsék a felületeiket. Az első hagyományos amerikai médiaóriás, amely megjelent a TikTokon, a The Washington Post volt, még 2019-ben.