Lehull a lepel: egyetlen ábrára kerültek a legnépszerűbb gyorsétterem-láncok

fast food
Te elkövetted már ezeket?
Vágólapra másolva!
A gyorséttermek hatalmas üzletágat jelentenek az Egyesült Államokban, az országos láncoktól a régiós specialitásokig. Egy friss kutatásban most megvizsgálták, melyek voltak 2021-ben az USA legnagyobb és legnépszerűbb gyorsétterem-láncai.
Vágólapra másolva!

Az amerikai gyorséttermek iparágának mérete idén júniusban 331,4 milliárd dolláros volt, és most egy elemzésben megvizsgálták, hogy

a 2021-es adatok alapján melyek az USA legnagyobb és legnépszerűbb gyorséterrem-láncai.

A Quick Service Restaurant (QSR) minden évben elkészíti az iparági összesítését, amely számos mérőszám alapján rangsorolja az amerikai gyorséttermeket. Ilyen például a teljes forgalom, a létesítmények száma, valamint a növekedési adatok. Az összesítésben nem csak a különféle szendvicseket egy meleg egytálételeket kínáló cégek szerepelnek, hanem a népszerű kávézóláncok is.

A Visual Capitalist elemzője külön kiemelte a legnagyobb üzletszámmal rendelkező cégeket. Eszerint a Subway több mint 20 ezer étteremmel egyértelműen uralja az amerikai piacot.

Ezzel a Subwaynek egyedül több étterme van az USA-ban, mint az összes többi szendvicsbárnak együttvéve.

A vállalat népszerűségét az értékesítési adatok is tükrözik. Tavaly ugyanis a Subway nagyjából 9,4 milliárd dolláros forgalmat bonyolított, ami körülbelül kétszerese volt a legközelebbi riválisának számító Arby's forgalmának.

A lista második helyén álló Starbucks több mint 15 ezer üzletet működtet az USA-ban. Noha a 2020-as év igen nehéz volt a cégnek anyagilag, tavaly már jött a fordulat, és több mint 24 milliárd dolláros forgalmat bonyolított a kávézólánc.

A harmadik helyen a McDonald's állt, több mint 13 ezer étteremmel.

Az ikonikus hamburgerezőnek kevesebb étterme van, mint a Subwaynek vagy a Starbucksnak, azonban a 46 milliárd dolláros forgalma több volt, mint a másik két cégé együttvéve.

A top 10-es listán szerepel még (sorrendben) a Dunkin' Donuts, a Burger King, a Taco Bell, a Domino's, a Pizza Hut, a Wendy's, valamint a Dairy Queen. A Magyarországon is jól ismert KFC csak a 12. helyen állt, országszerte 3953 étteremmel.

A további növekedést elsősorban a vállalatok innovációi alapozzák meg.

A Starbucks esetében például a mobil rendelési szolgáltatás az elmúlt öt évben 400 százalékos növekedést produkált. A McDonald's alkalmazását pedig tavaly 24 milliószor töltötték le.

Cikkünk kiemelt képe illusztráció.