Nagy a baj: kevés a pezsgő a világon

couple drinking champagne in Paris Couple - Relationship Beautiful Women Females Men Males Two People Celebration Dating Flirting Anniversary Dusk Drinking Glass Drinking Tasting Dreamlike Enjoyment Happiness Romance Love Friendship Luxury Life Events Lif
two glasses of champagne or wine, couple in Paris, romantic celebration of engagement or anniversary
Vágólapra másolva!
Akkora a luxuspezsgők iránti kereslet a világban, hogy az egyik vezető gyártó már kezd kifogyni a készletekből. A pezsgők mellett azonban a szupergazdagok szinte minden luxuscikket hatalmas lendülettel vásárolnak.
Vágólapra másolva!

A gazdagok úgy szórják a pénzt a különböző luxuscikkekre, mint az 1920-as években, aminek eredményeként már a pezsgőipar egyik vezető luxusmárkája is kezd kifogyni a készletekből – írja a The Guardian.

Az LVMH luxusóriáshoz tartozó Moët & Chandon vezetője, Philippe Schaus közölte, hogy a koronavírus-járvány miatti korlátozások feloldásával hirtelen látványosan megugrott a kereslet az olyan termékeik iránt, mint a Dom Pérignon pezsgő.

Noha a vállalat több mint 20 kilométer hosszú pincehálózattal rendelkezik Franciaország Champagne régiójában, Schaus szerint lassan kezdenek kifogyni a készletekből.

Az LVMH legutóbbi pénzügyi eredményei szerint a vállalat pezsgő-üzletága kimagaslóan erős növekedést tapasztalt Európában, az Egyesült Államokban és Japánban is, elsősorban a turizmus fellendülésének köszönhetően. Összességében a cég pezsgőeladásai, éves alapon, 32 százalékkal emelkedtek 2022 első kilenc hónapjában.

Lassan pezsgőhiányt idéznek elő a szupergazdagok Forrás: Getty Images/iStockphoto/© Rido/Ridofranz

Miközben tehát világszerte sokmillió ember kényszerül spórolni a gazdasági visszaesések és a magas infláció miatt, úgy tűnik, a leggazdagabbakat egyelőre nem érintik a problémák. A luxuscikkek eladásai szárnyalnak, és Londonban a bankárok 2008 óta nem látott magas bónuszoknak örülhettek.

Közben a Credit Suisse számításai szerint jelenleg rekordszámú, 218.200 ember tartozik a szupergazdagok közé, azok közé, akiknek a vagyona meghaladja az 50 millió dollárt.

Nem az LVMH tehát az egyetlen, amely erős kereslettel találkozik a luxuscikkek piacán. Egy másik óriásvállalat, a Kering (a Gucci és a Balenciaga tulajdonosa) 14 százalékos bevétel-növekedést tapasztalt az elmúlt negyedévben. Az Hermès luxustáskák forgalma például 24 százalékkal nőtt, messze meghaladva az elemzői várakozásokat. A vállalat pénzügyi igazgatója, Eric de Halgouet elmondta, egyelőre nem látják a lassulás jeleit egyetlen piacukon sem.

Az iparági felmérések szerint az idei év egésze igen jelentős növekedést hozhat a luxusiparban.

A tavalyi évhez képest az értékesítések 21 százalékkal bővülhetnek.