Vásárlói roham várható idén az elektromos járművek piacán

elektromos, autó, akkumulátor
Power supply loading energy an electric car charging lithium battery on blurred city background.
Vágólapra másolva!
Vásárlói roham várható idén az elektromos járművek piacán – mutat rá az EY 13 országban összesen több mint 9000 fogyasztó bevonásával készült nemzetközi felmérése. Az e-mobilitás még gyorsabb elterjedését leginkább az alternatív töltőállomások hiánya gátolja, a Magyarországon elérhető adókedvezmények azonban zöld utat adhatnak a vállalati fejlesztéseknek.
Vágólapra másolva!

Tízből négy (41 százalék) potenciális vevő elektromos autót vásárolna idén a globális kutatás eredményei szerint. A válaszadók háromnegyede (78 százalék) leginkább környezetvédelmi okokból választana ilyen típusú járművet. Sőt, több mint felük (53 százalék) kötelességének érzi, hogy így is csökkentse a saját ökológiai lábnyomát. A megkérdezettek kétharmada (64 százalék) akár felárat is fizetne egy elektromos járműért.

A tanulmány alapján az e-mobilitás előretörését jelentős hátráltatja a jelenleg még kiépítetlen infrastruktúra.

Ez az egyik legfőbb (34 százalék) érve azoknak, akik még hagyományos meghajtású jármű beszerzése mellett döntenek. A válaszadók meghatározó része (47 százalék) szerint nincs elég töltőállomás ahhoz, hogy valaki nyugodt szívvel elektromos alternatívára váltson. A már villanyautó tulajdonosoknak is elsősorban a töltőpontok hiánya (84 százalék) és az alacsony töltési sebesség (78 százalék) jelenti a legnagyobb problémát.

– hangsúlyozta Vékási Tamás, az EY Adótanácsadás Üzletágának vezetője.

Illusztráció Forrás: Origo

– tette hozzá a szakember.

A kutatásban megkérdezett vásárlók többségének fontos, hogy járműve mindig kéznél legyen (56 százalék), és úgy vélik, a saját gépkocsi nyújtja a legnagyobb biztonságot és kényelmet (52 százalék) számukra. A tanulmány szerint, amíg a magáncélú utazás aránya várhatóan visszatér a járvány előtti szintre, addig az autóval munkába járás gyakorisága a jövőben 14 százalékkal csökken, ami az otthoni munkavégzés elterjedésével magyarázható.

A felmérésről

Az EY Mobility Consumer Index (MCI) globális felmérése az e-mobilitás fejlődését vizsgálja, amelynek kertében 9000 fogyasztót kérdeztek meg összesen 13 országban (Ausztrália, Kanada, Kína, Németország, India, Olaszország, Japán, Új-Zéland, Szingapúr, Dél-Korea, Svédország, Egyesült Királyság és az Egyesült Államok) 2021 júniusában.