Igazi szenzáció: bemutatták a világ első, ammóniával hajtott traktorát

traktor,felvonulás,munagép
Vágólapra másolva!
Egy Amazon által támogatott startup bemutatta az ammóniával hajtott traktort, amely egy 100 kilowattos hidrogén üzemanyagcellát is működtet - írja a magyarmezogazdasag.hu. 
Vágólapra másolva!

Az Amazon Climate Pledge Fund által támogatott startup, az Amogy Inc. jelentős mérföldkövet ért el azzal, hogy a világon elsőként traktorját ammóniával hajtja meg - számolt be a hírről az Ars Technica. A traktor ammóniát használ üzemanyagként, majd igény szerint szétválasztja a vegyi anyagot, hogy egy 100 kilowattos hidrogén üzemanyagcellát tápláljon.

Még ha az autóipar a közlekedés szén-dioxid-mentesítésének érdekében az akkumulátoros elektromos járművekre összpontosít is, a technológia komoly korlátokkal rendelkezik a hosszú távú szállítás, valamint az olyan nehézgépjárművek, mint a traktorok esetében.

A töltőinfrastruktúra hiánya azokon a távoli helyeken, ahol ezek a járművek működnek, és a hosszú töltési idő miatt az akkumulátorok nem túl vonzóak.

Ezeknek az energiaigényes alkalmazásoknak egy energiasűrű energiaforrásra van szükségük, és a fejlesztő cég biztos benne, hogy az ammónia tökéletesen megfelel ennek a követelménynek.

Az ammóniával hajtott traktor:

A 2020-ban a Massachusetts Institute of Technology (MIT) doktoranduszai által alapított Amogy Inc. a világ második legtöbbet termelt vegyi anyagát, az ammóniát kívánja hasznosítani.

Az ammóniát a mezőgazdaságban és az ipari hűtésben egyaránt alkalmazzák,

az ammóniagyártó létesítmények világszerte mindenütt jelen vannak.

A legfontosabb, hogy az ammónia elégetése nem bocsát ki szén-dioxidot,

ami fontos szempont, amikor az országok vállalták, hogy a következő évtizedekben szén-dioxid-semlegessé válnak.

Illusztráció Forrás: Julia Koblitz / Unsplash

A startup cég korábban egy 5 kilowattos drónon demonstrálta technológiáját. A múlt hónapban a vállalat egy módosított 100 kilowattos John Deere traktoron mutatta be technológiáját.

A szabványméretű traktort egy szabványos folyadéktároló üzemanyagtartállyal és egy hibrid üzemanyagcellás rendszerrel szerelték fel,

amely az ammóniát hidrogénné képes hasítani.

Az újonnan felszabadult hidrogént ezután a traktor meghajtására használták, és a gazdaságban a szokásos feladatokat látta el. A bemutató során az üzemanyagtartályt folyékony ammóniával töltötték fel, ami gyors és egyszerű folyamat.

Az ammónia nagy energiasűrűséget kínál, és az Egyesült Államokban és világszerte bőséges meglévő infrastruktúra, például csővezetékek, terminálok és tárolási módszerek állnak rendelkezésre az ilyen átállás támogatására.